نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی Sleep-Wake Mac. به جرات می توان گفت که تقریباً هر کاربر مک می خواهد به نسخه های جدید macOS به روز شود. با این حال، چیزی که آنها نمی دانند این است که حتی یک macOS پایدار مانند Monterey یا Catalina دارای معایبی است. این بدان معناست که اگر به ارتقاء فکر می کنید، باید خود را برای عیب یابی برخی از مسائل در یک مقطع زمانی آماده کنید. یکی از رایج ترین مشکلات مونتری، خرابی خواب و بیداری است که باعث می شود مک بوک از خواب بیدار نشود یا به طور تصادفی خود را دوباره راه اندازی کند. صرف نظر از مدل یا نوع رایانه اپلی که استفاده می کنند، نمی توانند دستگاه های خود را از حالت خواب بیدار کنند.

خرابی Sleep-Wake Mac

حالت خرابی Sleep-Wake Mac

اپل یک ویژگی جالب را به رایانه های مک معرفی کرد: حالت خواب. این به کاربر مک اجازه می دهد تا به سرعت کامپیوتر را راه اندازی مجدد کند تا در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی کند.

نکته حرفه ای: مک خود را برای مشکلات عملکرد، فایل های ناخواسته، برنامه های مضر و تهدیدات امنیتی که می توانند باعث مشکلات سیستم یا عملکرد کند شوند، اسکن کنید.

حالت خواب یک گزینه صرفه جویی در انرژی است که تمام کارهای شما را باز نگه می دارد، اما دستگاه را در حالت کم مصرف قرار می دهد تا برق را هدر ندهد یا فضای غیر ضروری روی میز شما را اشغال نکند.

بهترین بخش در مورد این تنظیم این است که وقتی از خواب بیدار می شوید، همه چیز دقیقاً همان جایی که رها کرده بودید برمی گردد!

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات لپ تاپ اپل

اگر با داده های حساس کار می کنید یا هر لحظه منتظر یک ایمیل مهم هستید، ممکن است حالت خواب ایده آل نباشد، اما در غیر این صورت، برای محافظت در برابر سرقت احتمالی که در صورت باز گذاشتن دستگاه شما رخ می دهد، عالی است.

نحوه تنظیم حالت خواب در مک

حالت خواب یک ویژگی اجباری نیست. اما برای دارندگان رایانه مک که مجبورند گهگاهی استراحت کنند و فراموش کنند دستگاه خود را خاموش کنند، بسیار مفید است. بنابراین، چگونه می‌توانید این حالت را در رایانه Mac خود که Monterey دارد تنظیم کنید؟ به سادگی موارد زیر را انجام دهید:

  1. به منوی اپل بروید و روی System Preferences کلیک کنید.
  2. به بخش Energy Saver بروید و یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید.
  3. با کلیک بر روی Schedule و سپس انتخاب گزینه هایی که می خواهید استفاده کنید، مک خود را به حالت خواب و بیدار شدن در زمان خاصی تنظیم کنید.
  4. با کلیک روی Battery و کشیدن دکمه Turn off display after، مدت زمانی را که رایانه شما باید قبل از خوابیدن در حین کار با باتری منتظر بماند تنظیم کنید.
  5. برای تنظیم مدت زمانی که رایانه شما باید قبل از خواب در حالی که به آداپتور برق وصل است منتظر بماند، روی آداپتور برق کلیک کنید، سپس نوار لغزنده «خاموش کردن نمایشگر بعد از» را به مقدار دلخواه بکشید.
  6. برای جلوگیری از خواب خودکار مک خود، به آداپتور برق بروید و «جلوگیری از خواب خودکار مک در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش» را علامت بزنید.
  7. برای قرار دادن هارد دیسک های خود به حالت خواب، به باتری یا آداپتور برق بروید و «در صورت امکان هارد دیسک را به حالت خواب قرار دهید» را انتخاب کنید.
  8. برای کم‌نور نگه داشتن صفحه نمایش هنگام استفاده از باتری، روی Battery کلیک کنید، سپس «Slightly dim the display while on باتری» را انتخاب کنید.
  9. برای اجرای به‌روزرسانی در حالی که مک شما در حالت خواب است، روی Battery کلیک کنید، سپس «Enable Power Nap در حالی که شارژ باتری است» را انتخاب کنید. سپس به آداپتور برق بروید و «فعال کردن Power Nap در حالی که به آداپتور برق وصل هستید» را علامت بزنید.
  10. برای اینکه به Mac خود اجازه دهید به طور خلاصه بیدار شود، روی Power Adapter کلیک کنید، سپس یکی از گزینه‌های موجود «Wake for» مانند «Wake for network access» را انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   بررسی آی مک اپل

برای قرار دادن Mac در حالت Sleep به System Preferences

حالت خواب تنها یک ویژگی اختیاری است، اما برای کاربران مک که باید به طور منظم از استفاده از دستگاه خود استراحت کنند، اما فراموش می کنند آنها را خاموش کنند، بسیار مفید است. همچنین یک ویژگی مفید است که می تواند به شما در دستیابی به اهداف صرفه جویی در انرژی کمک کند.

برای فعال کردن این ویژگی، موارد زیر را انجام دهید:

  1. منوی اپل را باز کنید.
  2. به Settings > Energy Saver بروید.
  3. تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. می توانید صفحه نمایش را طوری تنظیم کنید که پس از یک بازه زمانی مشخص خاموش شود. همچنین در صورت تمایل می توانید هارد دیسک را به حالت خواب در آورید.
  4. وقتی از تنظیمات راضی شدید، Apply را بزنید.

پیشنهاد مطالعه: خاموش یا راه اندازی مجدد مک به اجبار

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »