نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از هنگ کردن مک خود جلوگیری کنیم

هیچ چیز خسته کننده تر از استفاده از رایانه مک شما نیست و ناگهان شروع به کند شدن یا یخ زدن می کند. این امر مخصوصاً اگر در میانه یک پروژه هستید و مجبور هستید رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید، صدق می کند و باعث می شود تمام پیشرفت خود را از دست بدهید. ممکن است به نظر برسد که انجام یک کار همیشه طول می کشد. بسته به اینکه چه چیزی باعث یخ زدگی رایانه شما می شود، ما چند راه حل را فهرست کرده ایم و مراحل عمیقی را برای کمک به شما برای رسیدن به ته مشکل ذکر کرده ایم.

خروج اجباری از برنامه‌هایی که پاسخگو نیستند

اگر مک شما پاسخگو نیست، اولین کاری که باید امتحان کنید، بررسی اینکه آیا یک برنامه فریز شده است یا خیر، زیرا گاهی اوقات این کار می تواند مک شما را نیز قفل کند. اگر برنامه‌ای ثابت شده است و خروج از آن کار نمی‌کند، Ctrl+ روی نماد آن در Dock کلیک کنید، سپس نشانگر را روی دکمه خروج نگه دارید. گزینه را نگه دارید (برچسب Alt در برخی از کیبوردهای مک) تا زمانی که Quit تبدیل به خروج اجباری شود. این را کلیک کنید

از طرف دیگر، برای باز کردن پنجره خروج اجباری، Opt+Cmd+Esc را فشار دهید. برنامه‌ای را که می‌خواهید ببندید انتخاب کنید، سپس روی خروج اجباری (یا راه‌اندازی مجدد اگر Finder ثابت شده است) کلیک کنید، سپس روی خروج اجباری در کادر گفتگوی تأیید کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چرا ترک‌پد روی مک‌بوک پرو کلیک نمی‌کند؟

اگر مک شما کاملاً قفل است و مراحل بالا کار نمی‌کنند، Ctrl+Opt+Cmd و دکمه پاور را همزمان فشار دهید. این مک شما را مجددا راه اندازی می کند.

کنترل کننده مدیریت سیستم را بازنشانی کنید

کنترلر مدیریت سیستم (SMC) از همه چیز در پشت صحنه مک شما مراقبت می کند، از مدیریت باتری گرفته تا نور پس زمینه صفحه کلید. اگر مک شما همچنان یخ می‌زند، ممکن است SMC باید ریست شود.

کاری که انجام می دهید بستگی به این دارد که آیا مک شما دارای تراشه امنیتی T2 است یا خیر. اگر از مک بوکی استفاده می کنید که این کار را نمی کند (یعنی حداقل مک بوک پرو 2016 یا جدیدتر ندارید)، آن را خاموش کنید، سپس Shift+Ctrl+Opt و دکمه پاور را همزمان فشار دهید. تمام این کلیدها را به مدت 10 ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. اکنون دکمه پاور را فشار دهید تا مک خود را روشن کنید. اگر از دسکتاپ Mac بدون تراشه T2 (مانند iMac) استفاده می کنید، آن را خاموش کنید، سیم برق را جدا کنید و 15 ثانیه صبر کنید، آن را دوباره وصل کنید، سپس مک خود را روشن کنید.

اگر مک شما دارای تراشه T2 است، روند کار متفاوت است. برای مک بوک ها و مک های دسکتاپ، دستگاه را خاموش کنید، سپس دکمه روشن/خاموش را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. رها کنید و چند ثانیه صبر کنید، سپس دوباره آن را فشار دهید تا مک روشن شود.

اگر از مک بوک قدیمی با باتری قابل جابجایی استفاده می کنید، باید مراحل موجود در وب سایت اپل را دنبال کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بروزرسانی درایورهای لپ تاپ

PRAM/NVRAM را بازنشانی کنید

PRAM و NVRAM مک شما بخش‌های کوچکی از حافظه هستند که تنظیمات خاصی را ذخیره می‌کنند که باید به سرعت توسط رایانه به آنها دسترسی پیدا کند. اگر مک شما در حال یخ زدن است، ممکن است مشکلی در PRAM یا NVRAM وجود داشته باشد.

بازنشانی آنها می تواند کمک کند، و این روند برای هر دو یکسان است. ابتدا مک خود را خاموش کنید، سپس آن را روشن کنید و بلافاصله Opt+Cmd+P+R را فشار دهید. این کلیدها را به مدت 20 ثانیه نگه دارید. مک شما ممکن است در این مدت راه اندازی مجدد شود، اما آنها را برای مدت 20 ثانیه نگه دارید.

اگر مک شما به طور معمول هنگام روشن کردن آن صدای راه اندازی را پخش می کند، می توانید هنگام پخش این کلیدها را رها کنید. اگر مک شما دارای تراشه امنیتی T2 است، می‌توانید پس از ظاهر شدن و ناپدید شدن لوگوی اپل برای بار دوم، آن‌ها را آزاد کنید.

توجه داشته باشید که اگر رمز عبور میان‌افزاری تنظیم کرده‌اید، قبل از اینکه بتوانید PRAM و NVRAM را بازنشانی کنید، باید آن را خاموش کنید. اپل دستورالعمل هایی در مورد نحوه غیرفعال کردن رمز عبور سیستم عامل در وب سایت خود دارد.

در حالت ایمن بوت شود

بارگیری Mac خود در حالت ایمن می‌تواند مشکلات مربوط به فریز کردن را برطرف کند یا به شما در شناسایی عامل ایجاد این مشکل در وهله اول کمک کند. حالت ایمن یکپارچگی دیسک راه‌اندازی شما را تأیید می‌کند و اجرای برنامه‌ها و فرآیندهای خاصی را غیرفعال می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع خرابی مدام MacBook Pro

برای شروع در حالت ایمن، مک خود را خاموش کنید، سپس آن را دوباره روشن کنید و بلافاصله کلید Shift را فشار داده و نگه دارید. با مشاهده پنجره ورود، کلید Shift را رها کنید. اگر دیسک راه‌اندازی خود را با FileVault رمزگذاری کرده‌اید، ممکن است مجبور شوید دو بار وارد شوید – یک بار برای باز کردن قفل دیسک راه‌اندازی و بار دوم برای ورود به Finder.

اکنون مک خود را با استفاده از روش معمول راه اندازی مجدد راه اندازی کنید. اگر بتوانید از مک خود بدون یخ زدن استفاده کنید، ممکن است حالت ایمن مشکل را برطرف کرده باشد. اگر هنگامی که از Mac خود خارج از حالت ایمن استفاده می کنید، یخ زدگی ادامه دارد، ممکن است با موارد ورود به سیستم (برنامه هایی که در اولین ورود به سیستم بارگیری می شوند)، شبکه Wi-Fi یا یک دستگاه خارجی مشکل داشته باشید، زیرا همه این موارد غیرفعال یا محدود هستند. توسط حالت امن صفحه پشتیبانی اپل اطلاعات بیشتری در مورد حالت ایمن دارد که ممکن است کمک کند.

مقالات مرتبط:

تعمیر پردازنده آی مک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »