نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش Extract کردن فایل XIP در مک او اس

برخی از کاربران کامپیوترهای دسکتاپ – به ویژه کاربران مبتدی- دردسر زیادی بابت اکسترکت کردن فایلها متحمل می‌شوند. منظور از اکسترکت کردن فایل‌های فشرده این است که فایل های فشرده پس از دانلود، از حالت فشرده خارج شوند تا امکان دسترسی به فایل های اصلی فراهم شود. معمولا برای اکسترکت کردن فایل ها نیاز به استفاده از برنامه‌ها و نرم افزار خاصی است.

برای مثال در صورت ZIP بودن فایل نیاز است تا این فایل توسط نرم افزاری چون WinRAR از حالت فشرده خارج شود. در این میان XIP یکی از فرمت‌های عجیب فشرده سازی محتوای دیجیتال است که معمولاً کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساز و کار فشرده سازی XIP تقریباً شبیه به ZIP است و کاربران باید برای استخراج محتوای قرار داده شده در آن شیوه‌های منحصر به فرد و ویژه‌ای را مورد استفاده قرار دهد.

Extract کردن فایل XIPدر مک او اس معمولاً از طریق فایندر و روش‌های معمول امکان‌پذیر است اما مشکل آنجاست که تمامی کاربران امکان اکسترکت کردن این فایل از طریق روش‌های ذکر شده را ندارند.

روش Extract کردن فایل XIP در مک او اس

همانگونه که گفته شد بسیاری از کاربران امکان Extract کردن فایل XIPدر مک او اس را از طریق فایندر و روش‌های معمول ندارند. این گروه از کاربران ناچار می‌گردند برای اکسترکت کردن فایل های XIP و استخراج فایل‌های فشرده در این فایل از روش‌های دیگری که عمدتاً پیچیده هم بنظر می‌آیند استفاده کنند. استخراج فایل‌های XIP معمولاً نیاز به وارد کردن دستور متنی در ترمینال دارد و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را استخراج کرد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل اصلی خاموشی ناگهانی مک بوک اپل

اگر چه از سوی طراحان و فعالان این حوزه اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مفیدی نظیر Archive Utility نیز عرضه شده‌اند که خارج‌سازی فایلهای فشرده از فایل های XIP را ساده ساخته‌اند اما برخی از کاربران به هر دلیل ممکن است استفاده از این ابزار را نداشته باشند. این گروه از کاربران می‌توانند در صورت عدم دسترسی به این نرم افزارهای جانبی، از روش پیش‌فرض در سیستم عامل مک استفاده کنند.

استفاده از این روش نیاز به اپلیکیشن و ابزار جانبی خاصی ندارد و به راحتی قابل اجرا است. به راحتی می‌توانند فایل‌های فشرده شده را استخراج کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا از این ابزارها برای استخراج فایل‌های فشرده XIP استفاده کنید.

همانگونه که گفته شد استخراج فایل‌های XIP معمولاً نیاز به وارد کردن دستور متنی در ترمینال دارد و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را استخراج کرد. روش انجام این کار نیاز به استفاده از ترمینال دارد و باید یک دستور متنی ساده در ترمینال و در دایرکتوری فایل مشخص شده وارد شود. در صورت نیاز به Extract کردن فایل XIPدر مک او اس کافی است تا مراحل درج شده در بخش زیر به صورت مرحله به مرحله و گام به گام دنبال شود.

  1. در مرحله نخست از Extractکردن فایل XIPدر مک او اس، می‌بایست ترمینال را از زیر شاخه /Applications/Utilities باز کنید.
  1. در مرحله دوم می‌بایست با دستور cd به دایرکتوری مورد نظر خود بروید. برای مثال برای مراجعه به دایرکتوری دانلودها دستور cd Downloads را وارد نمایید.
  1. در مرحله سوم می‌بایست دستور درج شده در بخش زیر را وارد نمایید. در این دستور فرض بر آن است که نام فایل مورد نظرfile.xip است. شما به جای این عبارت می‌بایست نام فایل خود را وارد نمایید.
  1. با انجام مرحله فوق کار Extract کردن فایل XIPدر مک او اس به پایان می‌رسد و شما می‌توانید به فایل های اصلی دسترسی پیدا کنید. روش فوق به شما کمک می‌کند تا فایل های فشرده پس از دانلود را از حالت فشرده خارج کنید تا امکان دسترسی به فایل های اصلی فراهم شود.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر اسپیکر لپ تاپ اپل
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »