نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برداشتن پسورد مک بوک با Apple ID

این مقاله به صورت انحصاری، به یکی از مشکلاتی می پردازد که بسیاری از کاربران لپ تاپ های اپل با آن مواجه می شوند. برداشتن پسورد مک بوک، چیزی است که در صورت استفاده از لپ تاپ های مک، باید بلد باشید. به هر دلیلی ممکن است که رمز سیستم خود را فراموش کنید و امکان ورود به سیستم و دسترسی به برنامه را نداشته باشید. با توجه به سازوکارهای امنیتی ویژه ای که اپل در محصولاتش اعمال می کند، حذف رمز مک بوک به سادگی انجام این کار در ویندوز نیست.

این کار گاهی چنان پیچیده و حساس است که حتما باید توسط کارشناسان مجرب IT انجام شود. با این حال ما در این مقاله، روشهایی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید خودتان اقدام به برداشتن پسورد مک بوک کنید. اگر به اندازه کافی بر سیستم عامل مک تسلط ندارید و در روند کار دچار مشکل شدید، جای نگرانی نیست؛ تیم تعمیرات لپ تاپ نمایندگی اپل در مرکز سخت افزار ایران، برای رفع مشکل در خدمت شما هستند.

برداشتن پسورد مک بوک

اگر رمز عبور لپ تاپ اپل خود را فراموش کرده اید، به خاطر بیاورید که آیا قبلا حساب کاربری مک بوک را با یک Apple ID پیوند داده اید یا نه. اگر این کار را کرده باشید، اپل آیدی به شما کمک می کند که پسورد را بازیابی کنید. البته در صورتی که کدگذاری دیسک FileVault را تنظیم نکرده باشید و یا حتما کلید بازیابی Mac OS X را در حساب کاربری iCloud خود ذخیره کرده باشید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارت AirPort MacBook Pro 15

چنانچه تمامی این شرایط مهیا هستند، برای برداشتن پسورد مک بوک، باید رمز عبور خود را سه مرتبه اشتباه وارد تا پیغامی با مضمون “If you forgot your password, you can reset it using your  Apple ID” به نمایش درآید. حالا روی دکمه ای که همراه پیام دیده می شود کلیک کرده و اطلاعات اپل آیدی را وارد نمایید؛ کافی است صبر کنید تا رمز عبور بازیابی شود.

حذف رمز مک بوک از طریق کلید بازیابی FileVault

یک روش دیگر برای برداشتن پسورد مک بوک وجود دارد و آن هم استفاده از کلید بازیابی FileVault است. برای اجرای این روش البته باید کدگذاری دیسک FileVault را از قبل فعال کرده و آن را در iCloud خود ذخیره کرده باشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید را درون کادر رمز عبور در صفحه ورود، تایپ کنید. به این ترتیب فضای ذخیره سازی مک رمزگشایی شده و می توانید وارد آن شوید. ابزار Users&Groups در بخش تنظیمات سیستم هم به شما امکان تغییر رمز عبور را می دهد. البته این بار پسورد را طوری انتخاب کنید که به این سادگی فراموش نشود!

بازیابی رمز عبور لپ تاپ اپل از OS X Recovery

ممکن است جزو کاربرانی باشید که اطلاعی از کدگذاری دیسک FileVault نداشته و آن را فعال نکرده اند. در این صورت، سیستم مک را ریست کرده و در هنگام بوت شدن لپ تاپ کلیدهای Command+R را نگه دارید. با این کار وارد بخش ویژه بازیابی پسورد می شوید و می توانید از طریق بخش OS X Recovery، اقدام به برداشتن پسورد مک بوک نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن لپ تاپ اپل

مسیر Utilities > Password Reset را طی کرده و رمز عبور را ریست نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه در نسخه OS X Lion حذف شده است. در این نسخه، باید مسیر Utilities>Terminal را پیموده و عبارت Reset Password را در پنجره ترمینال وارد کنید.

حذف رمز مک بوک و ورود با یک نام کاربری دیگر

اگر اینقدر خوش شانس هستید که چند حساب کاربری یا اکانت مختلف در لپ تاپ خود دارید و کد گذاری FileVault را هم فعال کرده اید، برداشتن پسورد مک بوک راحت ترین کاری است که می توانید انجام دهید. در این حالت می توانید با یک حساب دیگر، وارد سیستم شده و اکانت جدیدی بسازید یا اکانت قبلی را احیا کنید. البته به شرط این که اکانت های دیگرتان اجازه دسترسی به سیستم و تغییر رمز را داشته باشند.

نصب مجدد Mac OS X برای بازیابی پسورد

در نهایت، آخرین روش برای برداشتن پسورد مک بوک، نصب مجدد سیستم عامل است. اگر از رمز عبور UEFI استفاده کرده باشید، نمیتوانید به OS X Recovery دسترسی پیدا کنید. وقتی  وارد بخش بازیابی شوید، فقط یک آیکون بزرگ قفل  و یک کادر در اختیار دارید که می‌توانید رمز عبور را وارد کنید. اگر حتی این پسورد را هم فراموش کرده اید، امکان نصب مجدد سیستم عامل هم وجود ندارد و باید لپ تاپ را به مراکز پشتیبانی Apple Store بفرستید تا مشکل را حل کنند. پس لطفا در رمزگذاری مک بوک و به خاطر سپاری آن کوشا باشید!

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »