نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات روشن نشدن مک . مک بوک ایر یا آی مکی دارید که روشن نمی شود، یا شاید از لوگوی اپل بوت نمی شود؟ نگران نباشید. خسته کننده است، اما معمولا قابل رفع است. در اینجا تمام مراحلی که برای راه اندازی مجدد مک خود نیاز دارید آورده شده است. فقط آنها را به ترتیب کار کنید، مگر اینکه مک شما پس از به روز رسانی ناموفق سیستم عامل بوت نشود. در این صورت، مستقیماً به مرحله 8 بروید.

مشکلات روشن نشدن مک

مکان دکمه پاور از مشکلات روشن نشدن مک

قبل از شروع، مطمئن شوید که می دانید چگونه مک خود را روشن کنید. در مدل های جدیدتر مک بوک، دکمه پاور در سمت راست بالای صفحه کلید قرار دارد. یا یک مربع سیاه بدون علامت است یا یک دایره سیاه روی آن وجود دارد. این همچنین به عنوان حسگر Touch ID عمل می کند. فقط کافی است انگشت خود را به طور مختصر روی آن فشار دهید تا کامپیوترتان روشن شود.

در مک‌بوک‌های قدیمی‌تر، دکمه پاور یک دکمه فیزیکی کاملا مشخص است. در همان مکان در سمت راست بالای صفحه کلید، در کنار کلیدهای عملکرد قرار دارد.

می‌توانید دکمه دایره‌ای روشن/خاموش را در iMac در گوشه عقب، سمت چپ پایین (هنگامی که از جلو به رایانه خود نگاه می‌کنید) پیدا کنید. در مک مینی و مک استودیو، دکمه پاور در گوشه عقب، سمت راست قرار دارد.

بررسی روشن بودن Mac

ابتدا بررسی کنید که مک شما منبع تغذیه دارد. بله، احمقانه و بدیهی است، اما هر کسی که پشتیبانی فنی انجام داده است می‌داند که ابتدا باید راه‌حل‌های واضح را از سر راه خود بردارید. بنابراین اگر MacBook شما با باتری راه‌اندازی نمی‌شود، آن را به برق وصل کنید. ممکن است باتری به طور کامل تخلیه شده باشد یا ممکن است خراب باشد.

این مطلب را از دست ندهید   عمر باتری لپ تاپ

اگر مک بوک شما با اتصال آداپتور برق شارژ یا روشن نمی شود، مطمئن شوید که به درستی وصل شده است و به هیچ وجه آسیبی ندیده است. اگر کابل برق دیگری دارید، کابل برق دیگری را امتحان کنید. همچنین بررسی کنید که پورت تمیز باشد. تجمع گرد و غبار می تواند هر دو پورت USB-C و شارژر MagSafe را مختل کند.

و در حالی که در آن هستید، سخت افزار خارجی خود را نیز بررسی کنید. وسایل جانبی مانند پرینترها یا تبلت های گرافیکی را قطع کنید، زیرا گاهی اوقات ممکن است علت آن باشد. اگر مک مینی یا مک استودیو دارید، مطمئن شوید که مانیتور به درستی متصل و روشن است.

اجرای یک چرخه قدرت

مرحله بعدی اجرای چرخه برق است. این به طور کامل تمام انرژی مک را قطع می کند و به شما امکان می دهد آن را از ابتدا راه اندازی مجدد کنید.

  • در مک‌بوک‌های اخیر، از جمله مدل‌های سیلیکونی اپل، کابل برق را جدا کرده و دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
  • برای مک‌بوک‌های قدیمی‌تر، کابل برق را جدا کرده و باتری را حداقل 10 ثانیه خارج کنید.
  • اگر از Mac رومیزی استفاده می کنید، سیم برق را حداقل برای 10 ثانیه جدا کنید.

اکنون برق را دوباره وصل کنید و سعی کنید مک خود را مجددا راه اندازی کنید. این حرکت ممکن است برای بازگشت به زندگی کافی باشد.

راه اندازی در حالت ایمن

وقتی مک بوک شما بوت نمی شود، سعی کنید آخرین باری که کار می کرد چه کاری انجام می دادید را به خاطر بسپارید. آیا برنامه‌ها را نصب می‌کردید، با فونت‌ها دست و پنجه نرم می‌کردید یا سیستم را تغییر می‌دادید؟

این مطلب را از دست ندهید   ریکاوری هارد آی مک

اگر مک شما هنگام روشن کردن آن نشانه‌هایی از حیات نشان می‌دهد – اگر نمایش داده می‌شود اما مثلاً از لوگوی اپل یا صفحه ورود عبور نمی‌کند – راه‌اندازی در حالت ایمن ممکن است به شما در رفع آن کمک کند.

  • در مک با Apple Silicon، آن را خاموش کنید، سپس دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه Startup Options را ببینید. حالا درایو اصلی خود را انتخاب کنید، کلید Shift را فشار دهید و Continue in Safe Mode را انتخاب کنید.
  • در مک های قدیمی، دکمه پاور را فشار دهید و بلافاصله کلید Shift را فشار داده و نگه دارید. آن را نگه دارید تا زمانی که به صفحه ورود به سیستم برسید، سپس به طور معمول ادامه دهید.

حالت ایمن مجموعه ای از تست های تشخیصی را اجرا می کند، سپس نسخه حذف شده macOS را راه اندازی می کند. این برنامه‌های راه‌اندازی، فونت‌های سفارشی، ویژگی‌های سخت‌افزاری اضافی یا هر چیز دیگری فراتر از اصول اولیه را بارگیری نمی‌کند.

اگر مک شما با موفقیت وارد حالت ایمن شود، نشانه آن است که عوامل خارجی باعث ایجاد مشکل شما شده اند. اکنون می‌توانید حذف نصب هر برنامه جدید، غیرفعال کردن موارد راه‌اندازی، حذف سخت‌افزار یا لغو هر تغییر اخیر دیگری که ممکن است مقصر باشد را شروع کنید.

بازنشانی SMC

کنترلر مدیریت سیستم (SMC) مجموعه ای از عملکردهای اساسی مک را کنترل می کند. همه چیز را از نور پس‌زمینه صفحه‌کلید گرفته تا مدیریت باتری و اتفاقاتی که با فشار دادن دکمه پاور روی می‌دهد، کنترل می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات کیبورد

تنظیم مجدد SMC راه حل مناسبی برای بسیاری از مشکلات است، از جمله اگر مک بوک شما روشن نمی شود یا وقتی درب را باز می کنید بیدار نمی شود. بسته به مدل مکی که دارید، چند راه برای انجام آن وجود دارد. اگر مکی دارید که از سیلیکون اپل استفاده می کند، اصلاً نیازی به تنظیم مجدد SMC ندارید.

کامپیوترهای دسکتاپ اینتل

  • سیم برق را جدا کنید و 15 ثانیه صبر کنید.
  • سیم را دوباره به برق وصل کنید و پنج ثانیه دیگر صبر کنید.
  • مک خود را مجددا راه اندازی کنید.

مک بوک پرو و ​​مک بوک 2018 با تراشه امنیتی T2

  • کلید Shift سمت راست، کلید گزینه سمت چپ (Alt) و کلید کنترل چپ را به مدت هفت ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • در حالی که این کلیدها را فشار داده اید، دکمه پاور را برای هفت ثانیه دیگر نگه دارید.
  • همه کلیدها را رها کنید، چند ثانیه صبر کنید، سپس راه اندازی مجدد کنید.

مک بوک های اینتل بدون باتری قابل جابجایی

  • کلیدهای Shift، Option (Alt) و Control را به همراه دکمه پاور (یا دکمه Touch ID) به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • تمام کلیدها را رها کنید، سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

مک بوک های قدیمی با باتری قابل جابجایی

  • باتری را بردارید.
  • دکمه پاور را به مدت پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • باتری را دوباره وصل کنید، سپس مک بوک را مجددا راه اندازی کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی ویندوز سرور مک بوک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »