نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بیدار کردن مک . شما به تازگی به مونتری ارتقا داده اید و رایانه شما وارد حالت خواب شده است. اکنون، شما با مشکل شکست خواب و بیداری مواجه هستید. چه کاری باید انجام دهید؟ راهی برای رفع خرابی های مک بوک خواب-بیداری وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک خاموش کردن سخت انجام دهید. هنگامی که مک شما کاملاً بی پاسخ می شود، خاموش کردن سخت توصیه می شود.

در نتیجه، نباید به طور مکرر از آن استفاده کرد زیرا ممکن است به فایل های شما آسیب برساند یا خراب کند. برای انجام خاموش کردن سخت، دکمه پاور را نگه دارید تا مک شما خاموش شود. پس از چند ثانیه، آن را به طور منظم مجدداً راه اندازی کنید. اگر این کار نکرد، ما واضح‌ترین و مؤثرترین راه‌حل‌ها را برای حل مشکل شما فهرست کرده‌ایم و می‌توانید در صورت نیاز همه آنها را امتحان کنید.

بیدار کردن مک

بررسی قدرت و روشنایی صفحه در بیدار کردن مک

قبل از انجام هر کاری، باید واضح ترین احتمالات را بررسی کنید. آیا روشنایی صفحه نمایش شما روی حداقل تنظیم شده است؟ آیا کامپیوتر مک شما روشن است؟ اگر از صفحه نمایش خارجی استفاده می کنید، آیا واقعاً روشن است؟ آیا مک شما به منبع برق وصل است؟

اگر از مک بوک استفاده می کنید، آیا باتری آن خالی شده است؟ دکمه پاور رو زدی؟ آیا سیستم شما می تواند سیگنال ارسال شده توسط دکمه پاور را تشخیص دهد؟

اغلب اوقات، ممکن است رایانه مک شما در حالت خواب نباشد. این امکان وجود دارد که روشنایی صفحه نمایش آن کمتر تنظیم شود. همچنین این احتمال وجود دارد که مک بوک شما به تازگی خاموش شده باشد. صرفاً تنظیم روشنایی یا روشن کردن مک می‌تواند کابوس‌های شکست خواب و بیداری شما را برطرف کند. اگر مشکل حل نشد، به راه حل بعدی بروید.

راه اندازی مجدد مک

این مرحله شامل خاموش کردن اجباری و سپس روشن کردن مک است. انجام این کار به شما امکان می دهد دوباره به رایانه خود دسترسی داشته باشید و احتمالاً مشکل خرابی خواب و بیداری خود را برطرف کنید. برای راه‌اندازی مجدد مک خود، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا مک شما خاموش شود.
  • 10 تا 15 ثانیه صبر کنید و دوباره مک خود را روشن کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد آی مک

بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

بازنشانی SMC و NVRAM

SMC یک هاب مرکزی برای سخت افزار مک شما است. اگر آن را بازنشانی کنید، ممکن است بتوانید مشکلات مربوط به مدیریت انرژی یا تنظیمات نمایشگر را در رایانه خود برطرف کنید.

این فرآیند به خصوص دشوار نیست و فقط چند دقیقه طول می کشد – اما اگر از این مقاله ناراحت هستید، لطفاً قبل از ادامه با یک Apple Genius مشورت کنید.

از سوی دیگر، NVRAM یک جزء سخت افزاری در مادربرد رایانه شما است که تنظیمات و تنظیمات مربوط به بخش های خاصی از سیستم و همچنین اطلاعات دیگر را ذخیره می کند.

اگر نیاز به تغییر بخشی از این تنظیمات دارید یا در برخی از جنبه‌های عملکرد رایانه با مشکلاتی مواجه هستید، می‌توان از این فرآیند استفاده کرد.

انجام بازنشانی SMC و NVRAM یک تکنیک رایج عیب‌یابی است که برای رفع مشکلات نمایشگر و برق استفاده می‌شود. اگر هر بار که مک شما از حالت خواب بیدار می‌شوید، مکرراً روی یک صفحه خالی گیر می‌کند، باید SMC و NVRAM را بازنشانی کنید.

در اینجا نحوه انجام بازنشانی SMC و NVRAM و امیدوارم مشکل خرابی خواب و بیداری خود را حل کنید:

  1. Mac OS X خود را خاموش کنید.
  2. سیم برق را جدا کنید.
  3. دکمه های Shift، Control، Option و Power را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
  4. کلیدها را با هم رها کنید.
  5. سیم برق را دوباره وصل کنید.
  6. دوباره Mac OS X خود را روشن کنید.
  7. مک خود را دوباره راه اندازی مجدد کنید، اما این بار کلیدهای Option، Command، P و R را به مدت 20 ثانیه نگه دارید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارت AirPort MacBook Pro 15

اگر مشکل ادامه داشت، مورد بعدی را امتحان کنید.

نصب مجدد MacOS

اگر قبلاً روشنایی نمایشگر خود را تنظیم کرده‌اید، اتصال خود را بررسی کرده‌اید، و NVRAM و SMC را بازنشانی کرده‌اید، اما Mac شما به‌طور مداوم با صفحه سیاه روشن می‌شود، ممکن است لازم باشد macOS خود را مجدداً نصب کنید.

به عنوان یک کاربر MacOS، می‌دانید که تشخیص علت این مشکل می‌تواند بسیار دشوار باشد. اگر این اتفاق افتاد و اخیراً از نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که سیستم عامل خود را دوباره نصب کنید. این به حل هر گونه مشکل نرم افزاری در دستگاه شما کمک می کند و مطمئن می شود که همه چیز در کمترین زمان دوباره به خوبی اجرا می شود!

نگران نباشید، زیرا همیشه می توانید macOS خود را بدون نیاز به فرمت کامل رایانه خود مجدداً نصب کنید. با این حال، قانون کلی این است که قبل از تنظیم مجدد سیستم عامل، ابتدا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. هنگامی که از دست دادن داده ها را تجربه کنید، به اهمیت پشتیبان گیری پی خواهید برد.

برای نصب مجدد MacOS، موارد زیر را انجام دهید:

به System Preferences > Startup Disk بروید.

  • نصب مجدد OS X را انتخاب کنید.
  • دوبار روی Continue کلیک کنید و در صورت درخواست نصب کننده، Agree.
  • صبر کنید تا نصب کامل شود.
  • کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

از سیستم عامل جدید به روز شده خود لذت ببرید!

غیرفعال کردن Hibernation سیستم

جدا از حالت خواب، مک شما دارای حالت خواب زمستانی نیز می باشد که اختیاری نیز می باشد. این یک ویژگی مفید و پیشگیرانه است که به شما امکان می دهد در صورت عدم وجود برق، داده ها را نگه دارید. با این حال، حتی بدون این، شما همچنان می توانید به کارهای روزانه خود ادامه دهید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش راه اندازی پیاپی مک

اگر نیازی به هیبرنیت مک خود ندارید و اغلب با بیدار کردن رایانه از حالت خواب شکست می‌خورید، حالت Hibernate را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، این دستورات را در ترمینال OS X خود اجرا کنید:

  • sudo pmset standby 0
  • sudo pmset autopoweroff 0

این دستورات تنظیمات سخت افزاری را که وظیفه فعال کردن حالت hibernate را بر عهده دارند غیرفعال می کند. اگر تصمیم گرفتید دوباره این تنظیم را فعال کنید، به سادگی دستورات را در ترمینال OS X خود اجرا کنید، اما این بار مقدار 0 را به 1 تغییر دهید. اگر این راه حل کار کند، عالی است. در غیر این صورت، مورد بعدی را امتحان کنید.

بازنشانی FileVault مک خود

ممکن است مشکلی سیستم شما را از بازیابی تمام محتویات و فایل‌های لازم روی هارد دیسک که برای بیدار کردن مک شما از حالت خواب نیاز دارند، باز دارد. در نتیجه، تضاد بین پروتکل های رمزگذاری فول دیسک شما مانند FileVault ایجاد می شود و سیستم شما در بیدار شدن با شکست مواجه می شود.

برای حل این مشکل، سعی کنید پروتکل های رمزگذاری فول دیسک خود را غیرفعال کنید. در مرحله بعد، هارد دیسک خود را با استفاده از ابزارهای شخص ثالث رمزگشایی کنید. پس از آن، پروتکل های رمزگذاری فول دیسک خود را دوباره فعال کنید. ببینید آیا این مشکل شما را حل می کند.

اگر با مشکلی در عدم خواب یا بیدار شدن مک خود مواجه هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که FileVault آن را بازنشانی کنید. این می تواند مشکل را بدون نیاز به خاموش کردن کامل رایانه و سپس راه اندازی مجدد از ابتدا برطرف کند. اگر بازنشانی FileVault مک شما مشکل را حل نکرد، آخرین راه حل را امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه: برطرف کردن مشکلات روشن نشدن مک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »