نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض قطعات سخت افزاری لپ تاپ اپل

بسیاری از کاربران لپ تاپ های مختلف، ممکن است پس از مدتی به دلایلی همچون افت کارکرد دستگاه، نیاز به پردازش نرم افزار ها و بازی های بسیار گرافیکی، خرابی قطعات، سوختگی قطعات و … اقدام به تعویض قطعات سخت افزاری کنند. انجام این کار، به این بستگی دارد که لپ تاپ مورد نظر، قابلیت تعویض قطعاتی همچون پردازنده را داشته باشد.

تعویض فن لپ تاپ اپل

شرکت اپل، از جمله معدود برند هایی بود که امکان تعویض بسیاری از قطعات را برای کاربرانش محدود کرده بود. اما طبق بررسی برخی از منابع و سایت های مربوط به تعمیر و تعویض قطعات الکترونیکی، امکان تعویض هر قطعه ای در نسخه های جدید مک بوک وجود دارد.

قطعات قابل تعویض لپ تاپ اپل

لپ تاپ های سری جدید اپل، امکان تعویض بسیاری از قطعات، از جمله موارد زیر را در اختیار کاربرانش قرار داده و با این کار، رضایت همگانی را جلب نموده است:

  • هارد درایو: دیسک سخت (Hard Drive Disk)، یکی از حافظه ‌های ذخیره سازی جانبی داده ‌ها است و اغلب حافظه دائمی کامپیوتر نیز خوانده می‌شود. تقریباً همه داده‌ ها از جمله سیستم عامل (Operating System)، فایل‌ ها، برنامه ‌ها و … بر روی حافظه جانبی دیسک سخت قرار می‌ گیرند. دیسک سخت یک وظیفه دارد و آن حفظ دائمی داده‌ ها است.
  • پردازنده مرکزی: CPU (Central Processing Unit)، واحد پردازش مرکزی هر لپ تاپ یا سرور است. لپ تاپ ها یا ابزار هایی که نیاز به انجام امور محاسباتی دارند، بدون سی پی یو قادر به انجام هیچ کاری نیستند.
  • پردارنده گرافیکی: GPU (Graphics Processing Unit)، برای پردازش و رندرینگ تصاویر در کارت‌ های گرافیک و گرافیک ‌های آنبورد، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اگر می خواهید از نرم افزارها یا بازی های بسیار گرافیکی و پر حجم استفاده کنید، نیاز به تعویض جی پی یو خواهید داشت.
  • صفحه نمایش: بی شک از مهم ترین اجزای هر سیستمی است که باید همیشه در بهترین شرایط عملکردی خود باشد، چرا که وظیفه آن (نمایش صفحه)، برای راحتی کاربر بسیار حیاتی است. این نکته را بدانید که صفحه نمایش رتینا و لایه شیشه ‎ای روی صفحه نمایش، به همدیگر جوش خورده اند. بنابر این، در صورت خرابی یکی از آن دو، دیگری را نیز باید تعویض نمایید. این موضوع، سبب افزایش هزینه کاربران در صورت خرابی این قطعه از لپ تاپشان، شده است.
این مطلب را از دست ندهید   اتصال مانیتور خارجی به مک بوک اپل

چگونه متوجه نیاز به تعویض قطعات شویم؟

ممکن است با خود بگویید که از چه طریق پی به نیاز لپ تاپ به تعویض قطعات ببریم، و آیا علائم خرابی قطعات، مانند همدیگر اند یا خیر. در ادامه به همین موضوع پرداخته ایم:

  • اگر باتری لپ تاپ شارژ را نگه نمی دارد و لپ تاپ پس از چند دقیقه از کار می افتد، لازم است تا باتری را تعویض کنید.
  • اگر به هنگام اجرای چند نرم افزار به صورت همزمان، عملکرد دستگاه کند می شود، نیاز است تا رم تعویض شود.
  • اگر صداهایی همانند کلیک کردن، در هر زمان که کامپیوتر به داده هایی از هارد درایو دسترسی پیدا می کند شنیده شود، بهتر است هارد دیسک تعویض شود.
  • در صورت کار نکردن یا شل شدن کلید های کیبورد، باید آن را با صفحه کلیدی جدید تعویض نمایید.

البته خرابی هایی نیز وجود دارند که می توان آن ها را با اقداماتی ساده و بدون نیاز به تعویض قطعات، رفع نمود. برای مثال، برای رفع مشکل پیکسل های بهم پیوسته و یا نا هماهنگ در صفحه نمایش لپ تاپ، کافی است که آن قسمت ها را با دست ماساژ دهید.

مرکز تخصصی تعویض و تعمیر پردازنده آی مک

عملیات تعویض و یا تعمیر هر قطعه سخت افزاری، کاری بسیار دشوار و حساس است. این حساسیت و دشواری در مک بوک ها، خیلی بیش تر از دیگر برند ها احساس می شود، چرا که سیستم آن ها به کل متفاوت از چیزی است که در دیگر لپ تاپ ها مشاهده کرده ایم.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل عدم نمایش تصویر لپ تاپ اپل

از این رو، اگر نیاز به هرگونه تعویض قطعات را در سیستم خود حس کردید، بلافاصله به یکی از شعب مراکز تعمیرات لپ تاپ اپل مراجعه کنید و در ازای کمترین وقت و پایین ترین هزینه، از خدمات تعمیری و تعویضی این مراکز بهره ببرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دوازده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »