نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شرایط تعویض هارد آی مک

تعویض هارد آی مک یا به دلیل خرابی هارد انجام می شود و یا برای ارتقای حافظه داخلی دستگاه صورت می گیرد. همانطور که می دانید هارد بخش ذخیره سازی اطلاعات دستگاه می باشد که کاربر تمامی فایل ها، برنامه ها و حتی سیستم عامل را روی آن ذخیره می کند. هر هارد شامل بخش های مختلفی است که قسمت کنترل کننده مرکزی، بازوی مکانیکی، هد، دیسک و موتور چرخان از جمله این قسمت ها می باشد. در هارد، ابتدا دستورها همراه با داده های ارسالی توسط کنترل کننده تفسیر می شوند و پس از آن به بخش کنترل کننده مرکزی فرستاده می شود.

کنترل کننده مرکزی با حرکت دادن هد روی سکتورهای فیزیکی دیسک، عمل ذخیره سازی یا خواندن اطلاعات را انجام می دهد. هارد دیسک ها دارای ظرفیت های متعددی هستند که می توانند بنا بر ظرفیت خود حجم مشخصی از اطلاعات را ذخیره سازی کنند. چنانچه هارد تعبیه شده در آی مک از ظرفیت پایینی برخوردار باشد در این صورت کاربر برای افزایش فضای ذخیره سازی دستگاه، اقدام به تعویض هارد می کند. البته گاهی خراب شدن هارد نیز، کاربر را مجبور به تعویض هارد می کند.

تعویض هارد آی مک

برای تعویض هارد آی مک باید هم شرایط دستگاه مساعد باشد و هم هارد جدید با دستگاه سازگار باشد. هارد در آل این وان اپل به مادر برد متصل شده است. بنابراین هارد جدید باید متناسب با مادربرد و در اندازه ای باشد که برای آن در نظر گرفته شده است. هاردهای ۱.۸ اینچی، ۳.۵ و ۲.۵ اینچی از جمله اندازه های قابل توجه هارد می باشند. یکی از کارهایی که می توان در تعویض هارد انجام داد استفاده از حافظه های SSD به جای هارد دیسک است. البته این موضوع باید با توجه به نوع و مدل مادربرد آی مک صورت گیرد. از شرایط دیگر تعویض هارد آی مک، استفاده از تجهیزات مناسب می باشد. تعمیر و ارتقای قطعات آی مک به دلیل ساختار پیچیده آن کاری تخصصی بوده و نیازمند تجهیزات پیشرفته و سازگار می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض درایو SuperDrive Macbook Pro 15

نحوه تعویض هارد آی مک

برای تعویض هارد در این نوع سیستم ها، باید پنل های جلو و عقب آی مک باز شوند. تمامی قطعات آی مک در درون مانیتور جای گرفته اند و به دلیل فشردگی مکان، حتی برخی از آنها کاملاً بر روی مادربرد لحیم شده اند. هارد از قطعاتی است که امکان جدا شدن آن از مادر برد وجود دارد. برای تعویض هارد آی مک پس از باز کردن پنل ها، باید کابل های فلت، میکروفون و دوربین از مادربرد جدا شود. بعد از اینکه صفحه نمایش کاملا از مادربرد و پنل عقب جدا شد، با استفاده از ابزارآلات مخصوص، قاب فلزی هارد و اتصالات آن باز شده و می توان هارد جدید را جایگزین کرد. اسمبل کردن مجدد آی مک کاری حساس و تا حدودی سخت است. از این رو تعمیرکاران آن را با نهایت دقت انجام می دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »