نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال

آی مک های اپل را معمولاً می‌توان از طریق منوی موجود در سمت چپ، خاموش کرد. این روش، روش معمولِ خاموش کردن آی مک است. اما روش دیگری نیز برای خاموش کردن آی مک وجود دارد که عمدتاً توسط کاربران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش، خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال است. برخی از کاربران حرفه‌ای، خاموش کردنِ آی مک خود را از طریق دستورات خطی انجام می‌دهند تا از این طریق بتوانند تغییراتی خاص را اعمال کنند.

این گروه از کاربران معمولاً برای خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال با دسترسی ادمین اقدام می‌کنند، آن هم در شرایطی که کامپیوتر تنها با یک کاربر لاگین شده است. همانگونه که می‌دانید برخی کارهای مرتبط با آی مک، نظیر بررسی مشکلات نرم افزاری و نیز خاموش کردن کامل دستگاه بدون ذخیره اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های باز شده، به صورت عادی و با روش‌های مرسوم امکان‌پذیر نیست و مستلزم خاموش کردن با دستور متنی – یا همان خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال- هستند.

نکته‌ای مهم درباره خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال

پیش از فعال کردن گزینه خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال به این نکته توجه داشته باشید که کامپیوترهای مک پس از دریافت دستورهای متنی یاد شده، به صورت لحظه‌ای خاموش می‌شوند و هیچ اخطار یا پیامی را به کاربر نشان نمی‌دهند. ضمن آنکه، هیچ پیامی برای ذخیره کردن اطلاعات در اپلیکیشن‌ها به کاربر نشان داده نمی‌شود و پس از وارد کردن دستور، کامپیوتر به صورت ناگهانی خاموش می‌شود. از همین رو توصیه می‌شود پیش از خاموش کردن آی مک از طریق ترمینال، تمامی اپلیکیشن‌های فعال بسته شوند. ضمن آنکه از محتوای درون آن‌ها بکاپ تهیه شود تا در صورت بروز اشکال، نسخه‌ای از آنها در دسترس باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن اصلی

مراحل خاموش کردن ای مک از طریق ترمینال

  1. برای شروع ترمینال را با دسترسی ادمین باز کنید و دستور روبرو را برای شرایط خاص وارد کنید: sudo shutdown -h now.
  1. با وارد کردن دستور فوق، آی مک به صورت ناگهانی و در همان لحظه خاموش می‌شود.
  1. با وارد کردن دستور sudo shutdown -h +30، آی مک پس از 30 ثانیه خاموش می‌شود. با وارد کردن این دستور، می‌توان مدت زمان دیگری را برای خاموش شدن دستگاه تعیین کرد.
  1. علاوه بر این، شما می‌توانید از دستور halt نیز برای خاموش کردن لحظه‌ای دستگاه استفاده کنید؛ sudo halt.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »