نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطرات استفاده از لپ تاپ

خطرات استفاده از لپ تاپ موضوعی است که برای کاربران جالب و البته کمی عجیب است. امروزه استفاده از این محصول به اندازه ای رایج شده که شاید کم تر کسی به خطرات آن فکر کند. اما باید بدانید که استفاده از لپ تاپ می تواند در شرایطی برای کاربران مخاطره آمیز باشد. این محصول اشعه هایی دارد که در دراز مدت ممکن است بر سلامتی کاربران تاثیرات منفی داشته باشند.

البته مقاله امروز به هیچ عنوان به این معنا نیست که شما دیگر از لپ تاپ اپل خود استفاده نکرده یا دائما نگران سلامتی خود باشید. شما می توانید با رعایت کردن چند نکته ساده که به آنها شاره خواهیم کرد، از بروز مشکلات و خطرات کار کردن با لپ تاپ جلوگیری نمایید. همکاران ما در واحد تعمیرات لپ تاپ، اطلاعات جامعی را در خصوص خطرات استفاده از لپ تاپ و روش های رفع این خطرها در اختیار ما قرار داده اند. در ادامه همراه ما باشید تا شما همراهان گرامی را با این موارد آشنا کنیم.

موارد خطرات استفاده از لپ تاپ

استفاده از لپ تاپ به خودی خود خطرناک نیست و لزومی ندارد که شما از این مساله نگران باشید. در واقع این شرایط استفاده از این دستگاه است که ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای سلامتی کاربران شود. در این قسمت به موارد و حالت هایی که استفاده از لپ تاپ اپل را با خطراتی همراه می کند اشاره می کنید. عمده موارد خطرات لپ تاپ عبارتند از:

اشعه لپ تاپ

یکی از مهم ترین خطرات استفاده از لپ تاپ ، اشعه ای است که این دستگاه تولید می کند. این اشعه ها می توانند در دراز مدت، تاثیرات منفی روی سلامتی افراد گذاشته و خطراتی را به دنبال داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض رم مک بوک

مواردی همچون: آسیب سلول‌ های خونی، آسیب DNA ، آسیب سلول‌ های عصبی، احتمال تسریع روند ابتلا به بیماری اوتیسم و همچنین ابتلا به بیماری فراموشی، صدمه زدن‌ به چشم ‌ها، ایجاد اختلالات خواب، خستگی، بی حوصلگی و سردردهای مداوم، ایجاد تومور در غدد بزاقی، ایجاد حساسیت شدید به میدان مغناطیسی، تحت تاثیر قرار دادن ضربان قلب و فشار خون، استرس و اضطراب فراگیر را می توان به عنوان مهم ترین عوارض اشعه لپ تاپ به شمار آورد.

همچنین مانیتور لپ تاپ یک نور آبی رنگ دارد که می تواند به چشم و قدرت بینایی آسیب برسند؛ به خصوص اگر از این دستگاه در تاریکی استفاده شود.

گذاشتن لپ تاپ روی پا

یکی دیگر از خطرات استفاده از لپ تاپ ، مربوط به زمانی است که این دستگاه را روی پا یا شکم خود قرار می دهید. متاسفانه بسیاری از کاربران این عادت را دارند که هنگام تماشای فیلم، تایپ و یا هر کار دیگری، مک بوک را روی پا یا شکم خود می گذارند. باید بدانید که این کار بسیار مضر است و آسیب های جدی را به سلامتی شما وارد می کند.

همانطور که می دانید، لپ تاپ در هنگام کار دچار افزایش دما می شود؛ وقتی دستگاه روی پای شما قرار داشته باشد، حرارت به بدنتان منتقل و در دراز مدت، موجب بروز حساسیت های پوستی و قرمز شدن آن ناحیه می گردد. همچنین تحقیقات ثابت کرده تداوم این کار می تواند بر ساختار DNA تاثیر گذاشته و حتی باعث بروز ناباروری در مردها و زن ها می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   معایب اتصال همیشگی مک بوک به برق

اگر جزء کاربرانی هستید که مک بوک خود را روی پایتان می گذارید، اکیدا توصیه می کنیم که برای پیشگیری از خطرات استفاده از لپ تاپ در این حالت، این روند را متوقف کنید.

برای مقابله با خطرات لپ تاپ چه کنیم؟

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، هدف از تدوین این مقاله این نیست که شما را بترسانیم یا این حس را به شما القا کنیم که دیگر نباید از لپ تاپ اپل خود استفاده کنید. خطرات استفاده از لپ تاپ متعدد هستند اما شما می توانید با رعایت چند نکته، از بروز این مشکلات جلوگیری نمایید. مثلا کافی است برای لپ تاپ خود یک فن تهیه کرده و آن را روی میز یا یک پایه مناسب قرار دهید. به این ترتیب مک بوک روی پای شما قرار نگرفته و حرارت آن به بدن شما منتقل نخواهد شد.

همچنین بهتر است سعی کنید از باتری لپ تاپ استفاده کرده و آن را در هنگام استفاده به برق متصل نکنید. قاب های مخصوصی وجود دارند که بدن و صورت شما را در برابر پرتوها محافظت می کنند. در صورت امکان سعی کنید به جای استفاده از موس و صفحه کلید بی سیم، از مدل های سیمی استفاده نمایید. نکته دیگر از اینکه سعی کنید در محیطی کاملا روشن از لپ تاپ اپل خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما می توانید از خطرات استفاده از لپ تاپ پیشگیری کرده و با اطمینان خاطر با مک بوک خود کار کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »