نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموشی ناگهانی مک بوک اپل/ گرمای بیش از حد، خطاهای نرم افزاری، مجوزهای نادرست و سخت افزار نادرست، هر کدام می توانند باعث شوند که مک بوک به طور ناگهانی خاموش شود. رفع اشکالات نرم افزاری یا مشکلات گرمایشی را اغلب می توان بدون هیچ هزینه ای برطرف کرد، اما اگر یکی از اجزای داخلی خراب باشد، ممکن است مجبور شوید مک بوک را برای تعمیر ببرید.

باتری

اگر مک بوک شما به طور ناگهانی خاموش می شود، دلیل آن معمولاً کم شدن باتری است. مطمئن شوید که آداپتور برق به طور محکم به مک بوک وصل شده است — گاهی اوقات آهنربا به شیار برق می چسبد اما کاملاً داخل آن نیست. هنگامی که کامپیوتر را تغذیه می کند، یک چراغ روی آداپتور مغناطیسی می تابد. یک نشانگر باتری در بالای دسکتاپ مک قرار دارد که شارژ آن را نشان می دهد یا اینکه به منبع برق وصل شده است. با استفاده از باتری، توانایی آن در نگه داشتن شارژ کاهش می یابد، بنابراین اگر چند سالی است که مک بوک خود را دارید، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

گرم شدن بیش از حد

اگر گرمای بیش از حد در مک بوک جمع شود، ممکن است برای جلوگیری از آسیب رساندن به اجزای داخلی آن، خود را خاموش کند. لپ تاپ خود را در مکانی خنک نگه دارید و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید تا جریان هوا مناسب باشد. دریچه های هوا در پشت مک بوک را با یک قوطی هوای فشرده تمیز کنید تا مطمئن شوید لپ تاپ می تواند خودش را خنک کند. مک بوک ها نباید در دمای بالای 95 درجه استفاده شوند.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال باتری Macbook Core 2 Duo

خاموشی ناگهانی مک بوک اپل

مجوزها و خطاهای دیسک

اگر خاموش شدن مربوط به سخت افزار نباشد، یک خطا در نرم افزار می تواند مقصر باشد. پوشه Applications و سپس زیرپوشه Utilities را باز کنید. روی «Disk Utility» دوبار کلیک کنید. “Macintosh HD” را انتخاب کنید، سپس روی “Repair Disk Permissions” کلیک کنید. پس از انجام این کار، روی “تأیید دیسک” کلیک کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل، روی “Repair Disk” کلیک کنید. اگر رایانه شما قبل از دسترسی به آن خاموش می شود، پس از روشن کردن مجدد، «Command-R» را فشار دهید. این امر مک بوک را مجبور می کند تا OS X Recovery را اجرا کند، که شما را در فرآیند تعمیر راهنمایی می کند.

PRAM را بازنشانی کنید

مک‌بوک‌ها تنظیمات و داده‌های خاصی را در ناحیه‌ای به نام PRAM ذخیره می‌کنند، که حتی اگر رایانه شما خاموش یا قطع شده باشد، ادامه می‌یابد. اگر مشکلی در PRAM شما وجود داشته باشد، هر یک از تنظیمات آن ممکن است باعث شود رایانه شما با خطا مواجه شود. کامپیوتر خود را خاموش کنید؛ سپس آن را مجدداً راه‌اندازی کنید، کلیدهای «Command»، «Option»، «P» و «R» را به طور همزمان قبل از ظاهر شدن صفحه لوگوی خاکستری اپل نگه دارید. به نگه داشتن هر چهار کلید ادامه دهید تا زمانی که رایانه مجدداً راه اندازی شود و صدای زنگ شروع به کار آن را دوباره بشنوید.

سخت افزار معیوب

گاهی اوقات، سخت افزار داخل رایانه شما ممکن است خراب شود یا به سادگی معیوب شود. برد منطقی مک بوک یکی از رایج ترین منابع مشکلات سخت افزاری است. اگر سیستم عامل خود را تعمیر کرده اید و سایر مراحل بالا را انجام داده اید، دلایل را به جایی کاهش داده اید که مشکل تقریباً منحصراً باید یک مشکل سخت افزاری باشد. متأسفانه، اگر اینطور باشد، خود سخت افزار باید تعویض شود، به این معنی که باید با یک فروشگاه اپل قرار ملاقات بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Macbook Pro 17

نحوه رفع آسیب آب مک بوک

اگر شما فردی هستید که در حین نوشیدن با لپ‌تاپ کار می‌کنید، به احتمال زیاد تا زمانی که به طور تصادفی مایعات را روی صفحه کلید رایانه‌تان نریزید، زمان زیادی است. اگر مک‌بوک خود را در اثر یک فاجعه نوشیدنی خیس کرده‌اید، یا اگر به سادگی زیر باران گرفتار شده‌اید، این احتمال وجود دارد که بتوانید آسیب‌های ناشی از آب را با اقدام سریع برطرف کنید.

مرحله 1

مک بوک خود را به محض خیس شدن خاموش کنید. اگر مک بوک شما هنگام خیس شدن خاموش بود، آن را دوباره روشن نکنید. روشن کردن رایانه می تواند باعث اتصال آب به برخی از اجزای الکتریکی شود و می تواند باعث آسیب دائمی به رایانه شود.

مرحله 2

باتری را بردارید و از یک حوله یا پارچه خشک دیگر برای پاک کردن آب در قسمت بیرونی مک بوک خود استفاده کنید.

مرحله 3

یک ظرف دربسته به اندازه کافی بزرگ که لپ تاپ خود را با برنج خشک و نپخته قرار دهید پر کنید، سپس لپ تاپ خود را در ظرف قرار دهید و در آن را ببندید.

مرحله 4

مک بوک خود را به مدت 24 ساعت در ظرف دربسته با برنج بگذارید. پس از 24 ساعت، اگر به نظر می رسد رایانه همچنان آب دارد، مک بوک را به مدت 24 ساعت دیگر در ظرف برنج برگردانید. اگر به نظر می رسد رایانه خشک است، سعی کنید آن را روشن کنید.

علت سیاه شده صفحه مک بوک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »