نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن مک بوک / دستگاه های اپل به دلیل قابل اعتماد بودن بسیار معروف هستند. بدون توجه به شهرت، هر دستگاهی در یک نقطه یا نقطه دیگر دارای مشکلاتی است. این راهنما فرض می‌کند که هیچ تغییری در مک‌بوک پرو خود ایجاد نکرده‌اید، مانند افزودن یا جایگزینی RAM یا تغییر سخت‌افزار قابل توجهی. در مورد لپ‌تاپ‌های macOS، اگر MacBook Pro شما روشن نشد، در اینجا چه کاری باید انجام دهید.

روشن نشدن مک بوک

 صفحه سیاه/خالی را بررسی کنید

زمانی که در ابتدا سعی کردید مک بوک پرو خود را روشن کنید، اصلاً روشن نشد یا صفحه نمایش سیاه ماند؟ صفحه نمایش سیاه یک مشکل رایج برای لپ تاپ ها است و محدود به اپل نیست. قبل از انجام هر کار دیگری، ابتدا مطمئن شوید که به طور تصادفی روشنایی را روی صفر تنظیم نکرده اید.

دو کلید در بالای صفحه کلید با نمادهای خورشید روی آنها وجود دارد. یکی تیره کردن نمایشگر و دیگری روشن کردن آن. اگرچه اکثر لپ‌تاپ‌ها با این تنظیم سیاه نمی‌شوند، اما هنوز باید تأیید شود. اگر روشنایی روی صفحه سیاه تأثیر نمی گذارد، ادامه دهید. لپ تاپ را خاموش کنید، تمام لوازم جانبی را که متصل کرده اید بردارید و در حین گوش دادن با دقت، آن را دوباره روشن کنید.

آیا صدای غرغر می شنوید؟ هر بوق؟ صدای فن؟ اگر چیزی می شنوید اما چیزی نمی بینید، ممکن است صفحه نمایش باشد نه لپ تاپ. اگر چیزی نمی شنوید، باید بیشتر عیب یابی کنید.

 بوت به حالت بازیابی

اگر در حین انجام کارها صداهایی می شنوید و بازخورد دریافت می کنید، اما صفحه نمایش سیاه است، می توانید سعی کنید مک بوک را به حالت بازیابی راه اندازی کنید تا مشکلاتی را که دارد برطرف کنید.

برای بوت شدن در حالت بازیابی، ترکیب کیبورد Command + R را فشار دهید. اگر این عمل جواب داد، باید صفحه ابزار macOS را ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی لپ تاپ 16 اینچی Pro MVVK2 2019

اگر حالت بازیابی موفقیت آمیز بود، مک بوک خود را مجددا راه اندازی کنید و باید به طور معمول شروع شود. اگر نه، به خواندن ادامه دهید؛ ممکن است مسائل دیگری وجود داشته باشد

 اتصالات برق را بررسی کنید

شارژر مک بوک پرو خود را به لپ تاپ و پریز دیواری وصل کنید. بررسی کنید که هر دو اتصال محکم هستند. اطمینان حاصل کنید که سیم برق آسیبی ندیده است. اگر هیچ اتفاقی نیفتاد، یک پریز دیواری دیگر را امتحان کنید یا سوکتی را که با دستگاه دیگری استفاده می‌کنید بررسی کنید.

اگر پریز کار می کند، سیم برق یا آداپتور را بررسی کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از یکی از آنها یدکی داشته باشید، آنها را امتحان کنید. اگر می توانید یک یدک را به مدت پنج دقیقه قرض بگیرید، این کار را انجام دهید. اگر لپ تاپ همچنان با شارژر دیگری کار نمی کند، به عیب یابی ادامه دهید.

توجه: شارژر مورد استفاده باید با مشخصات شارژر OEM برای مدل خاص شما مطابقت داشته باشد.

در صورت امکان اطمینان حاصل کنید که از کابل های مارک اپل استفاده می کنید. برخی از کابل‌های شارژ شخص ثالث آمپر مورد نیاز برای تغذیه صحیح دستگاه شما را ندارند یا سیم‌ها در داخل شکننده هستند و ممکن است آسیب ببینند. استفاده از کابل و بلوک شارژ همراه دستگاه شما ممکن است ترفندی برای روشن کردن رایانه شما باشد.

 چرخه قدرت

مرحله بعدی شامل انجام یک چرخه کامل برق مک بوک پرو شما است. اگر چه این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، این یک راه حل ساده است که بیشتر اوقات جواب می دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مک بوک خود را به شارژر آن وصل کنید و دکمه پاور را برای حداقل ده ثانیه نگه دارید. این عمل تمام برق لپ تاپ را قطع می کند و معادل برداشتن باتری است. ممکن است در حین انجام این کار صدایی بشنوید.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم نگهداری لپ تاپ

هنگامی که دکمه پاور را نگه داشتید و آن را رها کردید، آن را برای چند ثانیه خاموش کنید و سپس دوباره فشار دهید تا مک بوک پرو مانند همیشه راه اندازی شود. اگر خوش شانس باشید، با موفقیت راه اندازی می شود. در غیر این صورت، MacBook Pro هنوز راه اندازی نمی شود و شما باید به خواندن ادامه دهید.

 SMC را ریست کنید

SMC کنترل کننده مدیریت سیستم است. تمام عملکردهای سطح پایین Macbook Pro مانند دکمه پاور، صفحه نمایش، باتری، فن ها، حسگر حرکت، صفحه کلید، چراغ های نشانگر و سایر عناصر مشابه را مدیریت می کند. تنظیم مجدد SMC معمولاً تا آخر باقی می ماند زیرا بسیاری از تنظیمات را به حالت پیش فرض خود باز می گرداند. اگر بدون راه‌اندازی موفق تا این حد پیش رفته‌اید، SMC را در مک‌بوک پرو خود بازنشانی کنید.

  • لپ تاپ را از شارژر و لوازم جانبی جدا کنید.
  • Shift + Control + Option و دکمه پاور را برای ده ثانیه نگه دارید.
  • همه کلیدها را رها کنید و شارژر را دوباره وصل کنید.
  • سپس دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ شما بوت شود.

اگر یک خطای SMC باعث بوت نشدن مک بوک پرو شده بود، اکنون باید به طور عادی بوت شود. پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز، باید برخی از تنظیمات سخت‌افزار را مجدداً پیکربندی کنید، اما هزینه کمی برای کار کردن دوباره لپ‌تاپ‌تان است. این عقب‌نشینی بدون شک بهتر از تعمیر و نگهداری حرفه‌ای است که زمان می‌برد و هزینه زیادی دارد.

 باتری را خارج کنید

اگر از مک بوک پرو قدیمی استفاده می کنید، ممکن است باتری قابل جابجایی داشته باشد. زیر را بررسی کنید که آیا باتری قابل جدا شدن است یا خیر. در صورت بیرون آمدن باتری، باید یک گیره قفل کوچک در کنار باتری ببینید. برای جدا کردن باتری، موارد زیر را انجام دهید:

  • گیره قفل زیر مک بوک پرو خود را باز کنید.
  • فلاپ پلاستیکی را بلند کنید تا باتری نمایان شود.
  • زبانه کوچک را بکشید تا باتری آزاد شود و آن را خارج کنید.
  • برای قرار دادن مجدد یا تعویض باتری یا تعویض فلپ و گیره، فرآیند را معکوس کنید.
این مطلب را از دست ندهید   برطرف کردن مشکلات روشن نشدن مک

یک مک بوک پرو جدیدتر باتری قابل جابجایی نخواهد داشت، بنابراین در صورت داشتن یک باتری، این روش برای شما مرتبط نخواهد بود.

 لوازم جانبی خود را از برق بکشید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما اگر مک‌بوک شما در راه‌اندازی صحیح مشکل دارد، ارزش آن را دارد که آن را با همه چیز جدا شده بوت کنید.

هر دستگاه USB، چاپگر یا سایر اتصالات باید به طور موقت از برق جدا شوند. پس از اتمام، سعی کنید مک بوک خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور مجددا راه اندازی کنید.

اگر مک‌بوک پرو شما هنوز روشن نمی‌شود، در این مرحله بدون ابطال ضمانت، کار بسیار کمی می‌توانید انجام دهید. شاید بهتر باشد نزدیک‌ترین فروشگاه اپل خود را پیدا کنید و به یکی از تکنسین‌ها اجازه دهید نگاهی بیندازد. چیزی که امیدواریم انجام دهد این است که لپ تاپ دوباره کار کند بدون اینکه بر گارانتی تأثیر بگذارد یا اوضاع را بدتر کند!

تعمیر هنگ لپ تاپ اپل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »