نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه بدانیم که باتری لپ تاپ نیاز به تعویض دارد

مهم نیست که چقدر با باتری لپ تاپ خود کار می کنید، در نهایت این باتری در طی گذشت زمان خراب می شود. خرابی باتری در لپ تاپ ممکن است به بخش های دیگر نیز آسیب وارد نماید به همین دلیل بعد از اینکه احساس کردید باتری نیاز به تعویض دارد باید باتری را تعویض کنید. خرابی باتری ممکن است ناگهانی به نظر برسد، اما اینطور نیست. ویندوز به شما هشدار می دهد باتری شما به سطح بسیار کم ظرفیت می رسد. در ادامه در این رابطه توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

ویندوز به شما هشدار می دهد

ویندوز معمولاً شما را با سطح ظرفیت باتری خود اگاه می نماید. وقتی از آن استفاده می کنید و ضعیف می شود، به راحتی متوجه خواهید شد که لپ تاپ شما در چه مرحله ی از انرژی قرار دارد.

سرانجام، هنگامی که باتری شما به حد کافی از ظرفیت کم رسید، ویندوز به شما هشدار می دهد. خواهید دید که یک X قرمز و بزرگ روی نماد باتری استاندارد در نوار اطلاع رسانی شما ظاهر شده است، و هنگامی که روی آن کلیک می کنید، Windows به شما اطلاع می دهد که باید “جایگزینی باتری خود را در نظر بگیرید.” ویندوز همچنین می گوید که لپ تاپ شما ممکن است به طور ناگهانی خاموش شود زیرا مشکلی در باتری شما وجود دارد – به عبارت دیگر، باتری شما نمی تواند به مدت کافی وقتی که به یک پریز وصل نشده باشد، شارژ کافی برای لپ تاپ شما را تأمین کند.

این مطلب را از دست ندهید   ریکاوری هارد لپ تاپ اپل

توجه داشته باشید که این اخطار در ویندوز 7 به بعد اضافه شده است، بنابراین اگر از Windows Vista یا XP استفاده می کنید، آن را مشاهده نخواهید کرد.

چگونه ظرفیت باتری لپ تاپ خود را بررسی کنید

اگر کنجکاو هستید که ظرفیت باتری لپ تاپ شما تا چه حد کاهش یافته است، می توانید از یک ابزار شخص ثالث برای مشاهده آن استفاده کنید. BatteryInfoView رایگان NirSoft این کار را به خوبی انجام می دهد، سطح تقریبی سایش باتری، ظرفیتی را که برای آن طراحی شده است و ظرفیتی که در حال حاضر دارد را نشان می دهد.

به عنوان مثال، در تصویر زیر می بینیم که این باتری برای نگه داشتن 86،580 مگاوات ساعت انرژی طراحی شده است. با این حال، ظرفیت فعلی باتری در شارژ کامل فقط 61.261 میلی وات ساعت است. به عبارت دیگر، باتری لپ تاپ تنها 70.8٪ از ظرفیت اصلی خود را هنگام شارژ شدن کامل دارد.

برخی از باتری ها ممکن است اطلاعات بیشتری از قبیل تعداد چرخه شارژ و تخلیه ای را که گذرانده اند به نمایش بگذارند.

باتری خود را کالیبره کنید

اگر باتری شما به کالیبراسیون نیاز دارد، اطلاعات ممکن است کاملاً دقیق نباشد. به عنوان مثال، ما یک باتری داشتیم که گزارش کرد تقریباً خراب است. ویندوز به ما هشدار داد که زمان تعویض باتری است و به نظر می رسد باتری با توجه به ظرفیت گزارش شده، 27.7٪ در میزان سایش باشد.

پس از کالیبره کردن باتری، ویندوز به ما هشدار داد و ظرفیت گزارش باتری به 70.8٪ بازگردد. باتری در واقع هیچ شارژ اضافی به دست نیاورد، اما کالیبراسیون به سنسور باتری کمک کرد تا در واقع میزان ظرفیت باتری را تشخیص دهد. اگر ویندوز می گوید وقت آن است که باتری خود را جایگزین کنید، قبل از بررسی میزان سایش واقعی آن، ابتدا آن را کالیبره کنید. اگر اینکار را نکنید، ممکن است باتری را جایگزین کرده در صورتی که باتری می تواند به کار خود ادامه دهد و در واقع این فقط هدر دادن پول خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   6 مشکل رایج باتری مک بوک پرو 2023

چرا ظرفیت باتری لپ تاپ شما کاهش می یابد

باتری های لپ تاپ به دلیل عوامل زیادی کاهش می یابد. گرما، استفاده و سن همه این موارد برای باتری ها بد است. مهم نیست که چه چیزی باتری ها کم کم از بین می روند – حتی اگر باتری خود را در کمد قرار دهید و هرگز آن را لمس نکنید، به دلیل افزایش سن کم کم ظرفیت خود را از دست می دهد.

باتری خود را جایگزین کنید

اگر لپ تاپ شما دارای باتری قابل استفاده با کاربر است – یعنی می توانید خودتان آن را حذف کنید – می توانید باتری خود را به راحتی جایگزین کنید. اگر لپ تاپ شما باتری قابل استفاده ندارد، باید با تولید کننده لپ تاپ تماس بگیرید تا بتوانند لپ تاپ شما را باز کرده و باتری آن را برای شما تغییر دهد.

با فرض اینکه باتری قابل استفاده با کاربر دارید، می توانید یک باتری جایگزین مدل لپ تاپ خود را بصورت آنلاین سفارش دهید. بهتر است همیشه باتری های رسمی را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. باتری های بعد از بازار اغلب با قیمت ارزان ساخته می شوند و دارای گوشه های بریده شده و آزمایش کافی نیستند. آنها می توانند خطرناک باشند – یک باتری ارزان، تقلبی و نادرست طراحی شده می تواند به معنای واقعی کلمه به لپ تاپ شما اسیب های جبران ناپذیری وارد نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »