نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا هنگام کار نکردن، باید لپ تاپ خود را شارژ کنید؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام کار نکردن از لپ تاپ آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود اما آیا هنگام کار نکردن، باید لپ تاپ خود را وصل و شارژ کنید؟ چه چیزی برای باتری مناسب است؟ این یک سوال دشوار است، و چند توصیه متناقض وجود دارد. در ادامه چند توصیه در رابطه با این موضوع را در اختیار شما قرار می دهیم.

شما نمی توانید باتری لپ تاپ را بیش از حد شارژ کنید

درک اصول کار باتری های لیتیوم یونی استاندارد (لیتیوم) و لیتیوم پلیمر لیتیوم (LiPo) در دستگاه های مدرن مهم است. هیچ راهی برای “شارژ بیش از حد” این باتری ها وجود ندارد. هنگامی که به شارژ 100٪ رسیدید و لپ تاپ شما هنوزمتصل بود، شارژر متوقف می شود. هیچ خطری برای آسیب رساندن به باتری با شارژ بیش از ظرفیت آن وجود ندارد.

تمام باتری ها به مرور زمان از بین می روند (برای چند دلیل)

باتری لپ تاپ شما همیشه به مرور زمان کم می شود. هرچه چرخه شارژ بیشتر باتری را بگذرانید، عمر باتری کم خواهد شد. باتری های مختلف دارای رتبه های مختلف هستند، اما اغلب می توانید حدود 500 چرخه شارژ کامل را انتظار داشته باشید.

این بدان معنا نیست که باید از شارژ باتری خودداری کنید. از طرف دیگر، بگذارید باتری به طور کامل تخلیه شود ولی در هر بار استفاده از آن رسیدن به شارژ صفر درصد نیز می تواند مضر باشد. علاوه بر این، درجه حرارت بالا نیز با سرعت بیشتری عمر باتری را کاهش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش کردن آی مک از ترمینال

به عبارت دیگر، اگر می خواهید مدتی از لپ تاپ خود استفاده نکنید، بهتر است آن را با ظرفیت شارژ حدود 50٪ شارژ کنید و مطمئن شوید مکان قرار گیری لپ تاپ به طرز معقولی خنک باشد. این عمل باعث افزایش عمر باتری می شود.

اگر می توانید باتری را برای جلوگیری از دریافت گرما خارج کنید

این نکته بسیار واضح است: گرما برای باتری بسیار مضر است. بنابراین، اگر لپ تاپ شما دارای باتری قابل جابجایی است، اگر قصد دارید آن را برای مدت طولانی استفاده نکنید، پس باتری را از لپ تاپ جدا کنید. این اطمینان بوجود ی آید که باتری در معرض تمام گرمای غیرضروری قرار نمی گیرد. البته، بسیاری از لپ تاپ های مدرن دیگر باتری قابل جابجایی ندارند، بنابراین این نکته در این موارد اعمال نمی شود.

اما آیا باید آن را ترک کنم یا نه؟

ترک باتری با ظرفیت 100٪ باعث افزایش طول عمر آن می شود، اما اجرای آن از طریق چرخه های تخلیه مکرر و شارژ نیز باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد. اصولاً هر کاری انجام دهید در نهایت طول عمر باتری شما کم می شود و ظرفیت خود را از دست می دهد. این فقط نحوه کار باتری ها است. سوال واقعی این است که چه عواملی باعث می شود کاهش عمر باتری اهسته تر پیش رود. برخی از تولید کنندگان می گویند ترک یک لپ تاپ در همه زمان ها خوب است، در حالی که برخی دیگر بدون دلیل مشخص مخالف بودن آن را توصیه می کنند. اما اینکه آیا این امر به شما کمک خواهد کرد بستگی به دستگاه و فناوری باتری آن دارد، بنابراین واقعاً هیچ پاسخی با اندازه وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   حافظه رم MacBook Pro 15

تخلیه گاه به گاه و شارژ مجدد می تواند به “کالیبراسیون” باتری کمک کند

قرار دادن لپ تاپ در یک چرخه شارژ کامل گاه به گاه می تواند به کالیبراسیون باتری در بسیاری از لپ تاپ ها کمک کند. این عمل تضمین می کند که لپ تاپ دقیقاً بداند چه مقدار شارژ باقی مانده است و می تواند تخمینی دقیق را به شما ارائه دهد. به عبارت دیگر، اگر باتری شما به درستی کالیبره نشده باشد، ممکن است ویندوز تصور کند که در صورت داشتن 0٪ باتری 20٪ باقی مانده است، و لپ تاپ شما بدون هشدار زیاد خاموش می شود. در فرایند کالیبراسیون افزایش طول عمر باتری وجود ندارد و باعث می شود تا لپ تاپ اطلاعات دقیقی را به شما می دهد. با انجام این فرایند می توانید به طور دقیق طول عمر باتری را مشاهده نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »