نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خالی شدن باتری مک بوک . استفاده از لپ تاپ بسیار آسان است اما در صورت خرابی بعضی از قطعات می تواند در کار شما نیز اختلال ایجاد نماید. در این مقاله، مشکلات رایج و 8 راه حل برای این مشکلات باتری مک بوک و مک بوک پرو را بررسی خواهیم کرد.

خالی شدن باتری مک بوک

علت خالی شدن باتری مک بوک

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. به عنوان مثال، مرورگرهای مختلف مقادیر متفاوتی از باتری مصرف می کنند.

در برخی موارد، به‌روزرسانی اخیر به یک macOS جدید می‌تواند دلیل و در نتیجه یک مشکل موقتی باشد. یا در زمان خودش این کار را متوقف می‌کند یا یک پچ/به‌روزرسانی جدید macOS ارسال می‌شود و پس از دانلود، مشکل برطرف می‌شود. مشخص است که در زمان انتشار جدید اتفاق می افتد و مشکلی است که بسیاری از دارندگان مک پیش بینی می کنند.

با این حال، در موارد دیگر، موضوع کمتر گسترده و بیشتر موضعی است. ما هشت مورد از رایج‌ترین مشکلات و راه‌حل‌های کاربران مک را پوشش می‌دهیم، به‌ویژه دارندگان مک‌بوک که از شارژ سریع باتری رنج می‌برند.

بررسی و تغییر تنظیمات باتری

در منوی بالا، جایی که باتری ظاهر می‌شود، بررسی درصد باتری همیشه مفید است تا بتوانید به وضوح ببینید که باتری چقدر سریع تخلیه می‌شود.

اگر روی نماد باتری کلیک کنید، نشان می دهد که کدام برنامه ها بیشترین مصرف انرژی را دارند.

  • از اینجا روی Battery Settings کلیک کنید.
  • در این گزینه، گزینه ای برای فعال کردن حالت کم مصرف، بیدار شدن برای دسترسی به شبکه یا بهینه سازی پخش ویدیو دارید.
این مطلب را از دست ندهید   روش جلوگیری از هنگ کردن مک

بررسی سلامت باتری

چرخه باتری تعدادی از فازهای شارژ-دشارژ هستند که باتری مک بوک می تواند در طول عمر خود انجام دهد. بله، این یک عدد نسبتا ثابت است. چرخه های شمارش از نظر سلامت باتری بسیار آموزنده تر از نشانگر شارژ اولیه شما هستند.

  • منوی اپل > درباره این مک > اطلاعات بیشتر > گزارش سیستم را باز کنید.
  • برای مشخصات پاور به پایین اسکرول کنید.

متوسط ​​باتری مک بوک می تواند 1000 چرخه را طی کند. اگرچه این به شما درک درستی از وضعیت باتری شما می دهد، ممکن است بخواهید جزئیات بیشتری را جستجو کنید. CleanMyMac X، یک برنامه مک تایید شده توسط اپل، دارای منوی مفیدی است که به نظارت و کنترل سلامت باتری شما کمک می کند. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

  • دانلود CleanMyMac X — پیوندی برای دانلود رایگان.
  • برنامه را نصب و باز کنید.
  • به نوار منوی خود بروید و روی نماد CleanMyMac X کلیک کنید.

در اینجا، بخش باتری را مشاهده خواهید کرد – روی آن کلیک کنید تا سلامت باتری، چرخه های شارژ، دما و موارد دیگر را بررسی کنید. اگر باتری شما بیش از حد داغ شود یا به حداکثر چرخه خود برسد، CleanMyMac X شما را در جریان قرار می دهد.

مدیریت تنظیمات آداپتور برق

انجام این کار هنگام تلاش برای صرفه جویی در مصرف باتری در هر دستگاهی مفید است، و اگر بدون سیم برق یا دوشاخه بیرون بیایید، می تواند نجات دهنده باشد.

  • از منوی اپل، به تنظیمات سیستم > صفحه قفل بروید.
  • اکنون گزینه‌هایی را که می‌گویند «خاموش کردن نمایشگر» را پیدا کنید.
  • گزینه های زمانی موجود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحه نمایش پس از مدت زمان معقولی در صورت عدم استفاده، تاریک می شود، که باید تخلیه باتری را کاهش دهد.
  • اکنون به System Settings > Battery > Options بروید.
  • علامت کادر کنار «فعال کردن Power Nap در حالی که به آداپتور برق وصل هستید» را بردارید.
این مطلب را از دست ندهید   بیدار کردن مک خود از یک خواب طولانی

برنامه مصرف کننده انرژی

هنگام بررسی یک باتری با تخلیه سریع، همیشه مفید است که بدانید در وهله اول چه چیزی انرژی مصرف می کند. برای فهمیدن این موضوع مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به برنامه ها بروید.
  • روی Utilities > Activity Monitor کلیک کنید.
  • Activity Monitor نشان می دهد که چه چیزی CPU و GPU را اشغال می کند.
  • به شما این امکان را می دهد که هر چیزی را که به وضوح انرژی باتری زیادی مصرف می کند را ببندید.

شناسایی برنامه های پس زمینه

در پشت صحنه، اکثر مک ها می توانند ده ها برنامه را بدون اینکه ما متوجه شویم اجرا کنند. برخی از اینها ممکن است اجرا شوند زیرا ما آنها را فراموش کرده ایم. سایرین در طول دنباله راه اندازی باز می شوند. و سایرین، بدون اینکه ما بدانیم، می‌توانند بدافزار، باج‌افزار یا سایر ویروس‌ها باشند که برای سرقت داده‌ها یا پردازش قدرت برای استخراج ارز دیجیتال یا حتی اجرای حملات DDoS از راه دور طراحی شده‌اند.

اکنون، واضح است که این نوع چیزها ایده‌آل نیست، و شما نمی‌خواهید برنامه‌هایی اجرا شوند که انرژی را تخلیه کنند، داده‌ها را سرقت کنند یا از مک شما برای چیزی که حتی از آن آگاه نیستید استفاده کنند. برای حل این مشکلات احتمالی تخلیه باتری، توصیه می کنیم مراحل زیر را انجام دهید:

  • CleanMyMac X را دانلود کنید.
  • بر روی Uninstaller کلیک کنید.
  • اسکن تمام برنامه‌های موجود در سیستم شما را اجرا می‌کند: یا برای بازنشانی کلیک کنید یا هر چیزی را که نیاز ندارید یا نمی‌دانید با خیال راحت حذف کنید.
این مطلب را از دست ندهید   بهترین VPN لپ تاپ

همچنین، روی تب Optimization در CleanMyMac کلیک کنید. ابزاری به نام Launch Agents را خواهید یافت.

این برنامه‌های پس‌زمینه کوچک را نمایش می‌دهد که در غیر این صورت برای کاربر قابل مشاهده نیستند. این اغلب توسط اسکریپت های تبلیغاتی مورد سوء استفاده قرار می گیرد – راهی مطمئن برای تخلیه باتری شما.

همانطور که می بینید، این موارد را می توان به راحتی با استفاده از دکمه Disable خاموش کرد.

کاهش روشنایی صفحه نمایش

روشن ترین لامپ ها انرژی بیشتری مصرف می کنند. همین امر در مورد نور صفحه نمایش شما صادق است. در تنظیمات سیستم، تنظیمات Displays را جستجو کنید و چند تنظیم را در آنجا انجام دهید. مطمئن شوید که کادر “تنظیم خودکار روشنایی” را علامت بزنید.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکلات خرابی Sleep-Wake Mac

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »