نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه نگهداری و مراقبت عمر باتری لپ تاپ

باید از باتری ها به درستی مراقبت کرد – آنها بخش مهمی از دستگاه ما هستند و فناوری باتری به همان سرعت با سایر فناوری ها پیشرفت نکرده است. متأسفانه، اطلاعات نادرست زیادی درباره باتری های موجود وجود دارد. برخی از نکات استفاده در رابطه با فناوری های قدیمی باتری بوده و در هنگام استفاده از فناوری های جدید باتری، مضر هستند. به عنوان مثال، باتری های مبتنی بر نیکل نیاز به تخلیه کامل دارند، در حالی که باتری های لیتیوم مدرن نباید کاملاً تخلیه شوند. در ادامه در رابطه با عمر باتری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

از تخلیه های مکرر پرهیز کنید

باتری های قدیمی NiMH و NiCd دارای “اثر حافظه” هستند و برای حفظ ظرفیت خود مجبور بودند به طور کامل از 100٪ تا 0٪ تخلیه شوند. دستگاه های مدرن از باتری های لیتیوم یون استفاده می کنند، که به صورت متفاوت عمل می کنند و هیچ گونه حافظه ای ندارند. در حقیقت، تخلیه کامل یک باتری Li-ion بسیار مضر است. شما باید سعی کنید تخلیه های کم عمق را انجام دهید – مثلاً قبل از شارژ مجدد باتری آن را چیزی شبیه به 40-70٪ تخلیه کنید. سعی کنید هرگز اجازه ندهید که انرژی باتری شما کمتر از 20٪ باشد و بعد اقدام به شارژ نمایید.

اگر می خواهید باتری خود را تا 50٪ تخلیه کنید، دوباره آن را شارژ کنید و دوباره آن را 50٪ تخلیه کنید، این یک چرخه “با” باتری های مدرن لیتیوم محسوب می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری MacBoo Pro 15

تنها یک مشکل وجود دارد که تخلیه های کم عمق می تواند ایجاد کند. لپ تاپ ها می توانند با تخلیه های کم عمق کمی دچار اشتباه شوند و ممکن است تخمین های اشتباه را در مورد ماندگاری باتری دستگاه شما به شما نشان دهند. تولید کنندگان لپ تاپ توصیه می کنند حدود یک بار در ماه تخلیه کامل را انجام دهید تا به کالیبراسیون برآورد زمان باتری دستگاه کمک کنید.

گرما و سرد می تواند باتری ها را خراب کند

گرما می تواند ظرفیت باتری را کاهش دهد و لپ تاپ ها هنگام بارگیری می توانند بسیار گرم شوند. در طراحی لپ تاپ ها باتری درون لپ تاپ قرار دارد و این مسئله به فرسودگی باتری کمک می کند. اگر یک لپ تاپ دارید که تمام وقت از آن استفاده می کنید و کاملاً داغ است، از بین بردن باتری با محدود کردن میزان قرار گرفتن باتری در مقابل گرمای لپ تاپ می تواند عمر باتری را افزایش دهد. آب و هوای محل زندگی نیز نگران کننده است. اگر در جایی که زندگی می کنید خیلی گرم می شود و یا دستگاه خود را در جایی قرار می دهید که بسیار داغ باشد، باتری شما سریعتر از بین می رود.  این تذکرات در مورد هوای سرد نیز صدق می کند. دمای شدید سرما نیز می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد.

باتری را 0٪ نگذارید

نباید باتری را برای مدت طولانی در حالت کاملاً تخلیه قرار دهید. در حالت ایده آل، باتری اغلب به صفر نمی رسد – اما اگر این کار را انجام داد، باید آن را در اسرع وقت شارژ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال برق Magsafe Macbook Core 2 Duo

باتری را با شارژ 50٪ ذخیره کنید

قرار دادن باتری به طور کامل برای مدت طولانی شارژ باعث از بین رفتن ظرفیت و کوتاه شدن عمر آن می شود. در حالت ایده آل، اگر قصد استفاده از آن را برای مدتی ندارید، باتری را با شارژ 50٪ ذخیره کنید. ذخیره باتری در حالی که به طور کامل تخلیه می شود منجر به از بین رفتن کامل باتری می شود، در حالی که باتری را با شارژ کامل ذخیره می کند باعث از بین رفتن برخی از ظرفیت باتری و کوتاه شدن عمر باتری شما می شود.

رها کردن لپ تاپ شما در همه زمان ها خوب است، اما …

به نظر می رسد که این یک موضوع کاملاً بحث برانگیز است.

خوب است وقتی از آن استفاده می کنید، لپ تاپ خود را روی میز کار خود قرار دهید، زیرا لپ تاپ با رسیدن به ظرفیت، شارژ را متوقف می کند. با این حال، دقیقاً همانطور که نباید باتری لپ تاپ خود را با تمام ظرفیت ذخیره کنید، نباید لپ تاپ خود را برای ماه ها متصل کنید تا باتری با ظرفیت کامل تمام شود. اجازه دهید باتری لپ تاپ شما قبل از شارژ مجدد آن را تا حدودی تخلیه کند – این باعث می شود که الکترون ها جریان داشته باشند و باتری را از دست ندهند.

همیشه باتری ها از بین می روند

باتری های لیتیوم مانند سایر انواع باتری ها با گذشت زمان از بین می روند و شارژ کمتری دارند. تولید کنندگان معمولاً باتری های خود را 300 تا 500 چرخه ارزیابی می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده از System Restore در ویندوز 10

اما باتری ها هنوز هم می توانند بعد از رسیدن به این نقطه استفاده شوند، اما آنها الکتریسیته کمتری دارند و دستگاه های شما را برای مدت زمان کوتاهتر شارژ و در زمان کوتاه تری به شما نیرو می دهند. هر چه بیشتر از آنها استفاده کنید، ظرفیت خود را از دست می دهند. گرما و افزایش طول عمر و سن باتری باعث کاهش عمر باتری نیز خواهد شد.

هر کاری انجام دهید، باتری های دستگاه شما به مرور زمان کم کم خراب می شوند. با مراقبت صحیح، می توانید عمر آنها را طولانی تر نگه دارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »