نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی Mac Crashes. به اعتبار و سهولت استفاده شهرت دارد، اما خرابی ها و هنگ ها در واقع هر از گاهی به دلیل مشکلات مربوط به عملکرد یا اشکالات نرم افزاری اتفاق می افتد. وقتی مک شما موقتاً هنگ میکند، یا بدتر از آن هنوز به طور کامل از کار می‌افتد، ممکن است شگفت‌انگیز باشد (خوشبختانه این یک اتفاق بسیار نادر است)، و ممکن است شروع به تعجب کنید که آیا وقت آن رسیده است که دستگاه خود را ارتقا دهید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید قبل از اینکه چنین اقدامات شدیدی لازم باشد انجام دهید.

عیب یابی Mac Crashes

دلایل عیب یابی Mac Crashes

برخی از دلایل اصلی که ممکن است Mac ممکن است هنگ بزند یا از کار بیفتد عبارتند از:

  • اشکالات و ناسازگاری های نرم افزاری
  • حافظه سیستم کافی برای اجرای برنامه ها نیست
  • برنامه های کاربردی با منابع فشرده که به شدت از CPU استفاده می کنند
  • برنامه های بسیار زیادی به طور همزمان باز می شوند و حافظه زیادی مصرف می کنند
  • برنامه هایی که برای دسترسی همزمان به دیسک و سایر منابع رقابت می کنند

انواع تصادف و هنگ زدگی

معمولا دو نوع مسئله وجود دارد:

  • خرابی/تجمیع برنامه، که با ظاهر نماد چرخشی چند رنگی که با محبت به عنوان توپ مرگ ساحلی چرخان (SBBOD) شناخته می‌شود، یا یک پیام خطای خاص برنامه که می‌گوید به‌طور غیرمنتظره‌ای متوقف شده است، مشخص می‌شود. در این موارد معمولاً می‌توان برنامه را مجبور به خروج کرد (CMD + OPTION + ESC را نگه دارید و برنامه را انتخاب کنید) اگر قبلاً این کار را انجام نداده است، و سپس به استفاده عادی از Mac خود ادامه دهید.
  • هنگامی که کل سیستم کند شده یا کاملاً پاسخگو نیست و شما حتی نمی توانید از ماوس یا صفحه کلید استفاده کنید، سیستم از کار می افتد/منجمد می شود. در این موارد، پس از بروز مشکل، کارهای بسیار کمی می‌توانید انجام دهید، به جز اجبار به راه‌اندازی مجدد (کلید پاور را برای چند ثانیه نگه دارید). اگر قبلاً مک خود را تنظیم کرده اید که در صورت بروز فریز سیستم غیرقابل بازیافت، به طور خودکار راه اندازی مجدد شود (در کنترل پنل صرفه جویی انرژی در تنظیمات برگزیده سیستم)، در چنین شرایطی باید خود به خود راه اندازی مجدد شود.
این مطلب را از دست ندهید   استفاده درست از کلید

جلوگیری از تصادف و هنگ زدگی

چند اقدام احتیاطی اساسی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن احتمال خرابی، هنگ زدگی و دیگر کندی هایی که ممکن است باعث بدرفتاری مک شما شوند، دنبال کنید. نکات زیر کاملا واضح است، اما تعجب آور است که چگونه بسیاری از مردم از حفظ شکل کشتی کامپیوتر خود غفلت می کنند. با گذشت زمان، مسائل بدتر می‌شوند، بنابراین عاقلانه است که از چنین فعالیت‌هایی استفاده کنید.

همچنین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک بررسی سخت افزاری سریع انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز در شرایط زیر کار می کند:

  1. از منوی Apple گزینه About This Mac را انتخاب کنید
  2. بر روی دکمه اطلاعات بیشتر کلیک کنید
  3. برای مشاهده وضعیت تمام سخت افزار خود، گزارش سیستم را انتخاب کنید

این هر گونه مشکل سخت افزاری را که ممکن است به مشکلات سیستم کمک کند برجسته می کند. همچنین در Disk Utility، می توانید S.M.A.R.T را بررسی کنید. وضعیت هارد دیسک شما، که هر گونه مشکل احتمالی را برجسته می کند. یک هارد دیسک خراب احتمالاً به هنگ زدن و خرابی سیستم کمک می کند.

به روز  کردن سیستم عامل و برنامه های خود

به شدت توصیه می‌شود که مطمئن شوید سیستم عامل مک و همه برنامه‌هایتان به‌روز هستند، زیرا به‌روزرسانی‌های منظم باید نقص‌های مهم عملکرد، امنیت و سازگاری را در Mac OS و برنامه‌های شما برطرف کنند. خوشبختانه، مک‌ها به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را به‌طور خودکار بررسی می‌کنند و هر کسی که از اپ استور استفاده می‌کند می‌تواند به راحتی آخرین نسخه‌های برنامه‌های خود را دریافت کند.

این مطلب را از دست ندهید   چرا برنامه مک من همچنان ثابت یا خراب می شود؟

nstall More System Memory

RAM ناکافی سیستم در مک شما باعث می شود برنامه ها به کندی اجرا شوند زیرا رایانه شما سعی می کند فضای حافظه مورد نیاز خود را آزاد کند. این یکی از رایج‌ترین دلایل هنگ زدگی سیستم است، اما کامپیوتر معمولاً بدون خرابی فاجعه‌بار از سر می‌گیرد. افزودن حافظه بیشتر سیستم یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید ارتقا دهید و بهترین شانس را برای عملکرد خوب مک شما می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد تا برنامه های همزمان بیشتری را بدون توجه به کاهش سرعت باز کنید.

تمیز کردن منظم دستگاه

مک شما به طور کلی با مشکلات جدی کمی به تنهایی کار می‌کند، اما زمانی که برنامه‌ها یا خود سیستم‌عامل شروع به هنگ زدن یا خراب شدن می‌کند، توصیه می‌شود که کمی زمان را روی وظایف معقول خانه‌داری اختصاص دهید.

چند فعالیتی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از:

  • دیسک سخت خود را یکپارچه سازی کنید، به خصوص اگر از فایل های حجیم مانند ویدئو استفاده می کنید. برنامه هایی مانند Drive Genius 3 و iDefrag 2 ابزارهای شخص ثالث خوبی برای یکپارچه سازی دیسک مک هستند.
  • مجوزهای دیسک را با استفاده از ابزار داخلی Disk Utility تأیید و تعمیر کنید
  • برنامه های بدون استفاده را حذف کنید و تنظیمات برگزیده و حافظه پنهان سیستم را پاک کنید
  • حافظه پنهان برنامه (مثلاً در سافاری) را خالی کنید و موارد تارهنگچه را به صورت دوره ای پاک کنید
  • با استفاده از برنامه هایی مانند Memory Cleaner، حافظه بلااستفاده را که در بلاتکلیفی گیر کرده است، آزاد کنید
این مطلب را از دست ندهید   3 راه برای رفع اخطار باتری سرویس در مک

ریستارت کردن مک خود

بسیاری از مردم Mac خود را دائماً روشن می‌گذارند و هرگز عملاً راه‌اندازی مجدد نمی‌شوند، مگر اینکه به اجبار به‌روزرسانی سیستم یا برنامه انجام شود. مک‌ها معمولاً به این شکل خوب عمل می‌کنند، اما می‌تواند ایده خوبی باشد که گهگاهی راه‌اندازی مجدد برای بازنشانی کامل وضعیت حافظه و برنامه‌هایتان باشد. این همچنین فرصتی را برای دیمون ها و دیگر فرآیندهای سیستم پس زمینه می دهد تا دوباره شروع شوند، که گاهی اوقات می تواند هر مشکلی را حل کند.

نیازی نیست که مک خود را هر روز راه اندازی مجدد کنید، اما یک بار در هفته به نظر یک سازش معقول است. توجه داشته باشید که راه‌اندازی کامپیوتر در واقع باعث افزایش فشار و فرسودگی اجزای آن در هنگام انتقال از حالت بدون برق به حالت کاملاً برقی می‌شود، بنابراین احتمالاً عادت خوبی است که رایانه خود را به جای خاموش کردن کامل آن در حالت خواب رها کنید (و این سریعتر آماده استفاده خواهد بود).

پیشنهاد مطالعه: علت سیاهی صفحه نمایشگر مک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یازده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »