نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فلت لپ تاپ اپل را بشناسید

آشنایی با قطعات لپ تاپ اپل و آگاهی از کارکرد آنها، تأثیر شایانی در استفاده صحیح از این دستگاه و افزایش عمر مفید آن خواهد داشت. به طور کلی قطعات بکاررفته در مک بوک های اپل و البته سایر لپ تاپ های موجود در بازار را می‌توان در دو دسته جای داد. دسته نخست قطعات داخلی هستند که در درون بدنه دستگاه و خارج از دید کاربر هستند؛

دسته دوم، قطعاتی هستند که غالباً رابط کاربر با لپ تاپ هستند. از میان دسته نخست می‌توان به هارد، کارت گرافیک، فن داخلی، فلت و … اشاره کرد و از میان قطعات دسته دوم می‌توان از کیبورد، صفحه نمایش و … نام برد. از میان قطعات متعدد و ریز و درشت موجود در مک بوک های اپل، در این مقاله برآنیم تا به بررسی فلت لپ تاپ اپل و سرویس‌های تخصصی مرتبط با این قطعه بپردازیم.

فلت لپ تاپ اپل

فلت لپ تاپ اپل و البته سایر لپ تاپ های موجود در بازار بسته به نوع صفحه نمایش یا LED است و یا LCD. فلت LCD فلتی است که برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش LCD استفاده می‌شود و پین‌های بزرگتری نسبت به فلتهای LED دارد. فلت LED نیز همانگونه که از نام ان پیداست فلتی است که در لپ تاپ ‌هایی با صفحه نمایش LED استفاده می‌شود.

هر دو این فلت ها معمولاً یا از کنار لولا و یا از داخل لولا رد می‌گردند از همین رو، فلت تصویر جزو قطعات حساس و در معرض آسیب لپ تاپ است به ویژه در صورتی که ضربه‌ای به لولای لپ تاپ وارد شود. انتقال تصاویر و داده‌ها از مادر برد لپ تاپ به LED و LCD در واقع کاری است که فلت لپ تاپ اپل انجام می‌دهد. از همین رو دو سر تمامی فلت ها از یک سو به مادربرد و از سوی دیگر به سوکت LED یا LCD دستگاه متصل است.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال مک بوک به برق به مدت یک شبانه روز

علائم خرابی فلت لپ تاپ اپل

فلت لپ تاپ اپل در صورت خرابی علائمی دارد که با مشاهده آنها می‌توان به خرابی این قطعه پی برد. برخی از شایع‌ترین علائم خرابی این قطعه عبارت است از: (نکته مهم: در تمامی مواردی که به عنوان نشانه های خرابی فلت لپ تاپ اپل ذکر خواهد شد، اگر یک مانیتور خارجی به لپ تاپ وصل شود، مانیتور همه چیز را خوب نشان خواهد داد).

  1. لپ تاپ روشن می‌شود اما صفحه نمایش آن مشکی است. در این وضعیت در صورت تکان دادن دستگاه، احتمال دارد صفحه نمایش روشن شود و کار کند.
  1. لپ تاپ کار می‌کند اما صفحه نمایش آن بسیار تاریک است. ضمن آنکه می‌توان مقدار کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور را نیز مشاهده کرد.
  1. یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ اپل آن است که صفحه نمایش پس از چندبار چشمک زدن تیره می شود. در این وضعیت با تکان دادن لپ تاپ دستگاه دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.
  1. صفحه نمایش سفید یا سیاه است و مانیتور خارجی کار می‌کند.
  1. یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ اپل آن است که خطوط راه راه افقی و عمودی بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود، که این خطوط با تکان دادن صفحه تغییر می‌کنند.

تعمیر فلت لپ تاپ اپل

برای تشخیص خرابی فلت، کافی است تا به نشانه‌های ظاهر شده در لپ تاپ توجه کرد. خرابی های پیش آمده در لپ تاپ در صورتی که ناشی از فلت باشند، با تعویض و یا تعمیر این قطعه برطرف می‌گردد. برای مثال یکی از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ اپل بروز مشکل No-Boot در لپ تاپ است. مشکل No-Boot در لپ تاپ زمانی رخ می دهد که لپ‌تاپ ظاهراً روشن بوده و حالت نرمال دارد اما تصویری در آن مشاهده نمی‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   روش نصب برنامه در مک بوک اپل

در چنین مواردی کارشناسان تعمیرات لپتاپ اپل به کنترل سیگنال‌های خروجی گرافیک پرداخته و پس از بررسی نتایج، جهت تعمیر این بخش از دستگاه اقدام می‌نمایند. در صورت خرابی فلت لپ تاپ اپل توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر فلت لپ تاپ را صرفاً از مراکز مجاز و استاندارد این حوزه دریافت نمایید؛ زیرا قرار گرفتن فلت جایب دیگر –یعنی جایی جز مکان اصلی آن- ممکن است منجر به له شدگی، پارگی یا آسیب فلت شود. بعلاوه ممکن است در اثر برخورد سیمهای فلت دستگاه، لپ تاپ شما دچار اتصالی شده و در نهایت مادربرد دستگاه آسیب ببیند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »