نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های رفع مشکلات رایج سخت افزار مک

سخت افزار مک/ برخی از نشانه‌های اولیه نقص سخت‌افزار مک، از عملکرد نادرست صفحه‌کلید و ترک‌پدهای پریشان گرفته تا مشکلات برق، صدای نامرتب، مشکلات بوت شدن و موارد دیگر را شامل می‌شود. اما نگران نباشید، راهنمایی‌های ما به شما کمک می‌کند تا مشکلات رایج سخت‌افزار Mac را بدون نیاز به قرار ملاقات با Genius Bar در Apple Store محلی‌تان عیب‌یابی کنید.

سخت افزار مک

 مک شارژ یا روشن نشدن مک بوک

اگر macOS بوت نشد، دکمه پاور را نگه دارید تا صفحه خالی شود، سپس رها کنید و دوباره دکمه را فشار دهید. تنظیم مجدد NVRAM، PRAM و SMC نیز می تواند به راحتی مشکلات شارژ شما را برطرف کند. برای اینکه ببینید احتمالاً به باتری جدیدی نیاز دارید یا خیر، تعداد چرخه باتری مک خود را بررسی کنید.

بررسی کنید که آیا آداپتور برق و کابل شما روی Mac دیگری کار می کند یا خیر. سپس با تنظیم مجدد قطع کننده برق یا پریز GFI، هرگونه مشکل برق در خانه خود را رد کنید. در عوض ممکن است دکمه پاور مک شما خراب باشد، پس آن را دوباره بررسی کنید. اگر مشکل شما ریشه در یک برد منطقی خراب دارد، باید هزینه تعمیر فیزیکی مک را بپردازید.

چراغ برق چشمک زن یا هشدارهای صوتی

برق چشمک زن یا MagSafe LED به معنای سخت افزار داخلی نامطلوب است—از عیب یابی سخت افزاری داخلی اپل برای شناسایی مقصر استفاده کنید. هنگام روشن کردن دستگاه برای دسترسی و استفاده از تست‌های تشخیصی اپل، D را نگه دارید. با پایان یافتن بررسی عیب‌یابی، خواهید دید که آیا باتری، پردازنده یا چیز دیگری کار نمی‌کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   بلندگو چپ Macbook Core 2 Duo

اگر در هنگام راه‌اندازی صداهای بلند شنیدید، RAM نتوانسته است یکپارچگی را بررسی کند. بازنشانی تک تک ماژول‌های RAM می‌تواند این مشکل را برطرف کند، مشروط بر اینکه بتوانید آزادانه به ماژول‌های RAM دسترسی داشته باشید، که در ماشین‌های جدیدتر آسان نیست.

Mac شروع به یک علامت سوال

اگر هنگام بوت شدن مک، پوشه ای را مشاهده کردید که علامت سوال چشمک زن روی صفحه نمایش داده می شود، ممکن است مشکلی در دیسک راه اندازی وجود داشته باشد. یا دیسک از نظر فیزیکی آسیب دیده است یا مک شما در مکان یابی نرم افزار سیستم عامل macOS خود با مشکل مواجه است.

برای رفع این مشکل، با نگه داشتن کلیدهای Cmd + R در زمان بوت در مک مبتنی بر اینتل، وارد سیستم بازیابی macOS شوید. اگر Mac سیلیکونی اپل دارید، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید، سپس گزینه‌ها را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید. Disk Utility را از گزینه های Recovery خود انتخاب کنید و روی گزینه First Aid کلیک کنید تا دیسک راه اندازی خود را برای وجود خطا بررسی کنید. اگر Disk Utility هیچ خطایی پیدا نکرد یا آن را تعمیر کرد، ممکن است لازم باشد macOS را در حالت بازیابی مجدد نصب کنید.

عدم راه اندازی کامل مک

صفحه سیاه یا خاکستری یا macOS که تا آخر راه‌اندازی نمی‌شود نشان‌دهنده مشکلی در سیستم عامل یا برنامه‌هایی است که در هنگام راه‌اندازی به‌طور خودکار بارگیری می‌شوند. در این صورت، وارد Safe Mode شوید تا ببینید آیا آیتم راه‌اندازی مانع از بارگیری صحیح macOS می‌شود یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات لپ تاپ اپل

در مک های اینتل، کلید Shift را در زمان بوت فشار دهید تا Safe Mode را فراخوانی کنید. در مک‌های سیلیکونی اپل، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و دیسک راه‌اندازی خود را انتخاب کنید، سپس کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و گزینه Continue in Safe Mode را انتخاب کنید.

از Disk Utility در Safe Mode برای رفع مجوزهای دیسک استفاده کنید یا سعی کنید یک سیستم فایل خراب را تعمیر کنید. اگر هنوز نمی توانید به دسکتاپ دسترسی پیدا کنید، یاد بگیرید که چگونه فایل های مهم را از مکی که بوت نمی شود بازیابی کنید.

بدون نور پس زمینه صفحه نمایش و سوسو زدن صفحه یا سایر مشکلات صفحه نمایش

با مطالعه راهنمای ما در مورد نحوه عیب یابی مشکلات رایج macOS با چندین نمایشگر شروع کنید. اگر نور پس‌زمینه صفحه نمایش شکسته باشد، به سختی هیچ تصویری را نمی‌بینید، اما ابتدا بررسی کنید که آیا این ممکن است چیزی به سادگی کاهش روشنایی صفحه باشد. اگر صفحه‌نمایش سوسو می‌زند، به حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید و با رفتن به System Preferences > Display و کلیک کردن روی گزینه Default for Display در کنار Resolution به تنظیمات نمایش کارخانه برگردید.

اگر صفحه نمایش خارجی شما از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می کند، یکی از موارد ثابت را در منوی نرخ تازه سازی انتخاب کنید. تغییر گزینه‌های انعکاس صفحه یا جدا کردن نمایشگرهای خارجی نیز می‌تواند به کاهش مشکل کمک کند.

حرکت نامنظم صفحه نمایش یا ماوس

حتماً نکات عیب‌یابی ما را برای رفع ترک‌پدهای عصبی و سایر نکات برای رفع مشکلات رایج ماوس در macOS بررسی کنید. همیشه ایده خوبی است که سعی کنید تنظیمات سفارشی‌سازی صفحه لمسی خود را در System Preferences > Trackpad یکی یکی خاموش کنید تا تنظیمات بالقوه مشکل‌ساز را جدا کنید. این می تواند چیزی به سادگی روشن کردن کشیدن باشد!

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایش LCD MacBook Pro 15

آسیب فیزیکی یا مایع

به شما توصیه می‌شود برای محافظت فیزیکی از مک خود چند اقدام احتیاطی انجام دهید. در صورت آسیب مایع، سریعاً رایانه را خاموش کنید، آن را از برق جدا کنید و لوازم جانبی را از برق جدا کنید. در صورت امکان، مک خود را برگردانید تا باتری را جدا کنید.

اگر از فناوری آگاه هستید و ابزار مناسبی دارید، می‌توانید قاب پشتی را جدا کنید تا حداکثر مایعات را از اجزای داخلی خارج کنید. قبل از بستن مجدد دستگاه، حتماً 24 تا 48 ساعت زمان دهید تا خشک شود.

هنوز تاس نداره؟ وقت آن است که با پشتیبانی اپل تماس بگیرید! گارانتی یک ساله اپل عیوب ساخت و خرابی سخت افزار را پوشش می دهد. با این حال، برای رفع هر گونه آسیب فیزیکی ناشی از ریختن مایعات، باید از جیب خود هزینه کنید.

پیشنهاد مطالعه: 7 نشانه خرابی برد منطقی مک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »