نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 آزاد کردن فضای مک بوک / آزاد کردن فضا در مک شما می تواند یک کار خسته کننده باشد، اما برای اطمینان از اینکه رایانه شما به کار روان و سریع ادامه می دهد، کاری مهم است. روش‌های مختلفی برای آزاد کردن فضا در مک شما وجود دارد، از پاک کردن پوشه Downloads گرفته تا کمک گرفتن از یک برنامه رایگان یا پولی. در اینجا مطالبی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

چگونه به صورت دستی فضا را در مک آزاد کنیم

در این بخش، چند روش اساسی برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی در مک شما، از حذف دستی فایل ها تا فشرده سازی آنها را پوشش خواهیم داد.

حذف فایل ها و برنامه ها

به فایل‌ها و برنامه‌های رایانه‌تان نگاهی بیندازید و ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید حذف کنید، به خصوص فایل‌های بزرگ‌تر مانند ویدیوها یا تصاویر با وضوح بالا. به عنوان مثال، اگر اغلب چندین عکس از یک چیز می‌گیرید تا بهترین عکس را داشته باشید، پاک کردن موارد تکراری غیر ضروری محل خوبی برای شروع است.

برای حذف یک فایل یا برنامه، روی نماد برنامه یا نام فایل کلیک راست کرده، سپس روی انتقال به سطل زباله کلیک کنید.

همانطور که فایل ها را به صورت دستی حذف می کنید، مطمئن شوید که سطل زباله خود را نیز خالی می کنید تا مطمئن شوید که واقعاً فضا را خالی می کنید و فقط چیزها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل نمی کنید. برای خالی کردن سطل زباله، روی نماد سطل زباله راست کلیک کنید، سپس روی خالی کردن سطل زباله کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دمای متعادل مک بوک

 آزاد کردن فضای مک بوک

فایل های ZIP

برای فایل‌ها یا پوشه‌های بزرگی که نمی‌خواهید حذف کنید، می‌توانید آن فایل‌ها را زیپ کنید تا فضا را بدون نیاز به حذف حذف کنید. زیپ کردن فایل ها را فشرده می کند تا فضای کمتری اشغال کنند.

فایل های موقت را پاک کنید

حذف فایل‌های موقت راه دیگری برای آزاد کردن فضای مک است، اما با ادامه استفاده از آن، بیشتر آنها به مک شما بازمی‌گردند. فایل های موقت فضای مک شما را اشغال می کنند هارد دیسک و معمولاً به آنها نیاز ندارید.

برای مکان یابی فایل های موقت، روی تب Go در Finder کلیک کنید. Go to Folder را انتخاب کنید، ~/Library/Caches را تایپ کنید، سپس روی Go کلیک کنید. این شما را به پوشه Caches هدایت می کند. برای حذف فایل های موجود در پوشه، روی فایل(هایی) که می خواهید حذف کنید کلیک راست کنید، سپس روی انتقال به سطل زباله کلیک کنید. برنامه ای مانند CleanMyMac نیز می تواند این فایل های موقت را برای شما مکان یابی و حذف کند.

حذف فایل های زبان

بسیاری از برنامه‌های مک از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند و بنابراین با فایل‌های زبان ارائه می‌شوند. برای حذف فایل‌های زبانی که نیاز ندارید (از آنجایی که احتمالاً فقط از یک زبان در Mac خود استفاده می‌کنید)، از برنامه‌ای مانند CleanMyMac یا Monolingual استفاده کنید.

پوشه Downloads خود را پاک کنید

از ارائه‌های کاری قدیمی گرفته تا منوهای رستوران که بدون اینکه متوجه شوید به‌طور خودکار دانلود می‌شوند، پوشه Downloads شما مکان دیگری برای یافتن فایل‌های غیر ضروری برای حذف است. در Finder، روی تب Go و سپس Downloads کلیک کنید تا پوشه Downloads باز شود. برای حذف فایل‌های موجود در پوشه، روی فایلی که می‌خواهید حذف کنید کلیک راست کنید، سپس روی انتقال به سطل زباله کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات باتری

همچنین نگه داشتن یک میانبر برای پوشه دانلودها در Dock می تواند مفید باشد تا به راحتی در دسترس باشد. برای انجام این کار، به سادگی پوشه Downloads را از Finder خود به داک خود بکشید.

ذخیره فایل ها در iCloud

ذخیره محتوای خود در iCloud، سرویس ذخیره سازی ابری اپل، به شما کمک می کند در فضای رایانه خود صرفه جویی کنید و در عین حال دسترسی آسان به فایل های خود داشته باشید. هنگام ذخیره فایل ها در iCloud، می توانید یکی از سه گزینه را انتخاب کنید:

  • دسکتاپ و اسناد: iCloud تمام فایل های موجود در این دو پوشه را ذخیره می کند. وقتی فضای ذخیره‌سازی مک شما کم است، فقط فایل‌هایی که اخیراً باز شده‌اند در مک ذخیره می‌شوند. فایل های ذخیره شده در iCloud دارای نماد دانلود هستند (یک ابر با فلش رو به پایین). برای دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در iCloud، کافی است روی نماد دوبار کلیک کنید تا فایل دانلود شود.
  • عکس‌ها: iCloud همه عکس‌ها و ویدیوهای شما را به شکل اصلی و با وضوح کامل ذخیره می‌کند. وقتی فضای ذخیره‌سازی مک شما کم است، فقط نسخه‌های صرفه‌جویی در فضا از عکس‌های شما در مک ذخیره می‌شوند. برای دانلود نسخه اصلی عکس یا ویدیو کافیست روی آن کلیک کنید تا فایل باز شود.
  • پیام ها: iCloud تمام پیام ها و پیوست های شما را ذخیره می کند. وقتی فضای ذخیره‌سازی مک شما کم است، فقط پیام‌ها و پیوست‌هایی که اخیراً باز شده‌اند در مک شما ذخیره می‌شوند.

توجه داشته باشید که به طور خودکار به کاربران اپل 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان داده می شود، اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید فضای ذخیره سازی بیشتر در iCloud را با هزینه ماهانه از 50 گیگابایت با 0.99 دلار در ماه خریداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   گرمای بیش از حد مک بوک

برای ذخیره فایل ها در iCloud مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی نماد Apple در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. درباره این مک را انتخاب کنید.
  2. روی تب Storage کلیک کنید و سپس Manage را انتخاب کنید.
  3. روی Store در iCloud کلیک کنید.
  4. در منوی پاپ آپ، روی کادرهای مربوط به انواع فایل هایی که می خواهید در iCloud ذخیره کنید، کلیک کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی فروشگاه در iCloud کلیک کنید.

مشکلات صفحه ‌کلید مک‌بوک و صفحه‌نمایش

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »