نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا مهم است که لپ تاپ شما همیشه به برق وصل باشد؟

جذابیت لپ تاپ قابلیت حمل و راحتی آن است که باعث می شود آن را برای کار در خارج از منزل و سفرهای کاری ایده آل کنید. با این حال لپ تاپ ها با توجه به طول عمر باتری های آنها خوب هستند، اما مراقبت مناسب از باتری شما برای اطمینان از ماندگاری و شارژ طولانی آن ضروری است. اتصال مداوم لپ تاپ به برق برای باتری شما بد نیست، اما برای جلوگیری از صدمه زدن به باتری خود باید مراقب سایر عوامل مانند گرما باشید.

باتری لپ تاپ

بیشتر لپ تاپ ها از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. برخلاف باتری های مبتنی بر نیکل، باتری های لیتیوم یونی از “حافظه اثر” رنج نمی برند، به این معنی که تخلیه و شارژ مجدد آنها تاثیری در ماندگاری باتری طولانی مدت نخواهد داشت. هنگامی که باتری شما به ظرفیت کامل شارژ شد، به سادگی متوقف می شود، بنابراین وصل شدن لپ تاپ شما هیچ مشکلی برای باتری شما ایجاد نمی کند.

چرخه ها و کالیبراسیون

در مورد باتری های لیتیوم یونی، بهتر است از شارژ کامل آنها و از شارژ مجدد آنها به ظرفیت کامل خودداری کنید – این “چرخه عمیق” نامیده می شود و این فرایند فقط برای باتری های هیدرید نیکل-کادمیوم و نیکل فلز مفید است. با این حال، شما باید یک بار چرخه عمیق را یکبار در ماه انجام دهید تا دوباره باتری را سالم کنید. این عملکرد اجازه می دهد تا مکانیک مانیتورینگ باتری در هنگام نمایش عمر و شارژ باتری دقیق باقی بماند.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال کیبورد به تبلت

حرارت

در حالی که لپ تاپ خود را به طور مداوم وصل کنید برای سلامتی آن مضر نیست اما گرمای اضافی به طور قطع با گذشت زمان به یک باتری آسیب می رساند. در هنگام اجرای برنامه های فشرده پردازنده مانند بازی ها یا هنگامی که بسیاری از برنامه ها به طور همزمان باز می شوند، سطح گرمای بالاتر معمولاً تولید می شود. هنگامی که لپ تاپ شما داغ است و به برق وصل شده است، باتری را جدا کرده و آن را در جایی خنک نگه دارید تا از آسیب گرما جلوگیری شود.

مراقبت از باتری

برای انجام یک چرخه عمیق، ابتدا باتری خود را تا ظرفیت کامل شارژ کنید، سپس حدود دو ساعت بگذارید تا از روند شارژ خنک شود. سیم برق خود را از آن جدا کنید و تنظیمات صرفه جویی در مصرف رایانه خود را تنظیم کنید تا هنگامی که باتری شما به پنج درصد رسید، لپ تاپ وارد حالت sleep شود. هنگامی که لپ تاپ شما وارد حالت sleep می شود، حدود پنج ساعت آن را بگذارید، سپس کابل برق را وصل کنید و بگذارید بار دیگر بدون وقفه شارژ شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »