نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم عامل مک او اس برای اولین بار توسط شرکت اپل طراحی شد. هدف از طراحی این سیستم عامل، افزایش سرعت و کارایی مک بوک ها بود. اولین نسخه سیستم عامل Mac OS در سال 2001 بر پایه سیستم عامل یونیکس طراحی شد که پایداری و عملکرد مک بوک های شرکت اپل را به طرز شگفت آوری بالا برد.

مک او اس دارای مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی است که بر پایه نیاز کاربر طراحی و قابل اجرا می باشد. همچنین استفاده از این سیستم عامل تجربه کار در یک محیط گرافیکی کاملا جذاب را به کاربر می دهد. در این مقاله مهم ترین مزایای استفاده از سیستم عامل مک او اس را به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایای استفاده از سیستم عامل مک او اس در مک بوک ها

سیستم عامل مک او اس با استفاده از فناوری های روز دنیا مثل پی دی اف یا کوارتز یک گرافیک برداری در سرتاسر سیستم ارائه می دهد. همچنین این سیستم قابلیت پشتیبانی تا ۵۱۲×۵۱۲ پیکسل هم دارد.

ویژگی هایی مثل راهنمای اصلاح املای کلمات، انتخاب فونت های مختلف، استفاده از فرهنگ لغت و… به طور پیش فرض در سیستم عامل مک او اس وجود داشته و برای استفاده از این قابلیت ها نیاز به استفاده از نرم افزار خاصی ندارید.

سیستم عامل مک او اس قابلیت سایه پردازی تصاویر با کیفیت بالا و دسترسی به پنجره های باز شده را برای کاربران فراهم می کند. همچنین کالیبره کردن رنگ ها با استفاده از ویژگی color sync به طور خودکار انجام می شود.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایش LCD MacBook Pro 17

شما می توانید با استفاده از قابلیت openGL سیستم عامل مک او اس، سرعت اجرای طرح های گرافیکی خود را بالا ببرید.

بخش های مختلف سیستم عامل Mac OS

شما می توانید به راحتی با استفاده از قابلیت MISSION CONTROL تمام پنجره های باز محیط مک خود را با یک کلیک مشاهده کنید. جالب است بدانید اغلب برنامه های این سیستم با استفاده از قابلیت file valut و AES-128 کدگذاری می شوند.

ویجت ها نوعی برنامه های گرافیکی جالب هستند که وضعیت آب و هوا و زمان سیستم دقیقا کنار صفحه دسکتاپ نمایش می دهند. این ویژگی فوق العاده در سیستم عامل مک او اس هم قابل مشاهده است.

جستجوی محتوا در مک او اس توسط قابلیت اسپات لایت بسیار سریع اتفاق می افتد. این برنامه می تواند کلیه اسناد، پرونده ها، ایمیل ها و… را در کل سیستم جستجو کرده و نتایج آن را به صورت پوشه های مجازی ذخیره کند.

برای مشاهده پوشه ها در سیستم عامل مک او اس نیاز به اجرای برنامه خاصی ندارید. تنها کافیست پوشه مورد نظر را جستجو کنید. سیست آن را برای شما نمایش می دهد.

سیستم عامل مک او اس پروفایل هایی ارائه می دهد که کاربران با استفاده از آن ها قادر به استفاده از تنظیمات مختلف سیستم هستند.

این سیستم عامل هوشمند مجهز به جدیدترین فناوری روز به نام voice over است که کلیه دستورات صوتی انگلیسی و خواندن متن های مختلف را برای کاربر آسان می کند.

همچنین نرم افزار ichat به کاربر این امکان را می دهد تا با 3 نفر به طور همزمان تماس تصویری برقرار کرده یا با 10 نفر تماس صوتی انجام دهد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات ویندوز و کندی ایفون

سیستم عامل مک او اس مجهز به قابلیتی به نام ماشین زمان است که به شما این امکان را داده تا پرونده های پاک یا خراب شده خود را بازیابی کنید.

یک قابلیت جدید که سیستم عامل مک او اس در اختیار کاربران قرار می دهد نرم افزار apple mail است که با استفاده از آن می توانید لیستی از کارهای خود تهیه کرده و یادداشت برداری کنید. همچنین محتواهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

قابلیت spaces چندین میز کاری مجازی برای شما تعریف می کند.

معایب استفاده از سیستم عامل مک او اس در مک بوک ها

یکی از بزرگترین نقاط ضعف سیستم عامل مک او اس، دسترسی محدود این سیستم به برنامه ها می باشد. به عبارت بهتر مک او اس نسبت به ویندوز برای دسترسی به برنامه ها انتخاب های محدودتری دارد.

انعطاف پذیری پایین

مک او اس برای بروز رسانی سخت افزاری مک بوک ها گزینه های محدودی در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین اجزای لپ تاپ با کل سخت افزار سیستم ادغام شده، به همین دلیل تعویض قطعات به سختی انجام می شود.

ویژگی های خاص و منحصر به فرد سیستم عامل مک او اس باعث گران تر شدن لپ تاپ های شرکت اپل نسبت به محصولات دیگر شده است.

سیستم هایی که از مک او اس پشتیبانی می کنند برای انجام بازی های گرافیکی گزینه های محدودی در اختیار گیمرها قرار می دهند. به همین دلیل این لپ تاپ ها گزینه ای مناسب برای گیمینگ نیستند.

شرکت اپل سعی کرده در نسخه های جدید سیستم عامل مک او اس تغییراتی ایجاد کند تا کاربران از کار کردن با این سیستم عامل لذت ببرند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل عدم نمایش تصویر لپ تاپ اپل

مقالات مرتبط:

فلت لپ تاپ اپل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »