نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کالیبره کردن باتری لپ تاپ یه چه معناست؟

ممکن است شما هنگام استفاده از لپ تاپ خود نگهان متوجه خرابی آن شوید. در ان لحظه ممکن است اخطاری از ویندوز دریافت نکرده باشید. در واقع، شما اخیراً بررسی کرده اید و ویندوز می گوید 30٪ باتری دارید. پس دلیل خرابی باتری چست؟ حتی اگر باتری لپ تاپ خود را به درستی تعمیر کنید، ظرفیت آن با گذشت زمان کاهش می یابد. کنتور برق داخلی آن تخمین می زند که چه میزان انرژی در دسترس است و چه مدت از عمر باتری باقیمانده است، اما بعضی اوقات می تواند تخمین های نادرستی را به شما ارائه دهد. این روش اصلی در ویندوز 10، 8، 7، ویستا کار خواهد کرد. در ادامه در رابطه با کالیبره کردن باتری لپ تاپ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چرا کالیبراسیون باتری ضروری است

اگر به درستی از باتری لپ تاپ خود مراقبت می کنید، قبل از وصل کردن مجدد آن و خاموش کردن آن باید اجازه دهید تا حدودی تخلیه شود. شما نباید اجازه دهید باتری لپ تاپ شما هر بار که از آن استفاده می کنید کاملاً خالی و یا حتی بسیار کم شود. انجام اینکار، عمر باتری شما را کم تر می کند.

مهم نیست که چقدر از باتری مراقبت می کنید، در نتیجه عوامل غیرقابل اجتناب مانند استفاده معمولی، سن و گرما، ظرفیت آن همچنان کاهش می یابد. گاهی اوقات در تخمین میزان ظرفیت باتری اشتباهاتی رخ می دهد. این بدان معناست که لپ تاپ شما فکر می کند وقتی که واقعاً 1٪ ظرفیت دارد، اما در واقع 30٪ ظرفیت در لپ تاپ وجود دارد دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض پوشش بالا MacBook Pro 15

کالیبراسیون باتری به شما عمر باتری طولانی تر نمی دهد، اما تخمین دقیق تری را در مورد میزان مصرف باتری دستگاه شما در اختیار شما قرار می دهد.

چند بار باید باتری را کالیبره کنید؟

تولیدکنندگانی که کالیبراسیون را توصیه می کنند اغلب کالیبراسیون باتری را هر دو تا سه ماه انجام می دهند. در واقعیت، به احتمال زیاد مجبور نیستید به طور مداوم چنین کاری را انجام دهید اما اگر باتری خود را به طور مرتب کالیبره نکنید، ممکن است در نهایت لپ تاپ در هنگام استفاده از آن به طور ناگهان خاموش شود بدون هیچ گونه اخطار قبلی. وقتی این اتفاق بیفتد، قطعاً زمان لازم برای کالیبره کردن باتری است. لازم به ذکر است که برخی از دستگاه های مدرن ممکن است به هیچ وجه به کالیبراسیون باتری احتیاج نداشته باشند.

دستورالعمل های اساسی کالیبراسیون

شارژ کردن مجدد باتری بسیار ساده است: کافی است باتری از 100٪ ظرفیت استفاده کرده و به صفر درصد برسانید و سپس دوباره آن را شارژ کنید. با کنتور دقیق برق باتری می بیند که باتری در واقع چه مدت دوام می آورد و تصور بسیار دقیق تری از میزان ظرفیت باتری باقیمانده دریافت خواهید کرد.

برخی از تولید کنندگان لپ تاپ شامل برنامه هایی هستند که باتری را برای شما کالیبره می کنند. این ابزارها معمولاً فقط اطمینان حاصل می کنند که لپ تاپ شما از باتری سالم برخوردار باشد، تنظیمات مدیریت انرژی را غیرفعال می کند و به شما اجازه می دهد تا باتری خالی شود تا مدار داخلی باتری بتواند تصوری از ماندگاری باتری داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی تاچ پد لپ تاپ

همچنین باید به کتابچه راهنمای لپ تاپ خود نگاه کنید. هر تولید کننده ممکن است یک روش یا کالیبراسیون کمی متفاوت را برای اطمینان از کالیبراسیون باتری لپ تاپ شما پیشنهاد کند. برخی از تولید کنندگان حتی ممکن است بگویند که این مورد در سخت افزار آنها (مانند اپل) لازم نیست. با این حال، انجام کالیبراسیون هیچ ضرری ندارد، حتی اگر سازنده اعلام کند ضروری نیست. فقط مقداری از وقت شما طول می کشد. فرایند کالیبراسیون در اصل باتری را از طریق چرخه تخلیه کامل و شارژ مجدد اداره می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »