نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

10 کلید میانبر مک بوک و کاربرد آنها

اگر به تازگی از ویندوز به دنیای پر رمز و راز مک مهاجرت کرده اید، خواندن این مقاله کمک زیادی به شما می کند. ویندوز عملکردهای بسیاری را از طریق کلیدهای میانبر انجام می دهد. این خاصیت در Mac OS هم وجود دارد. یعنی کاربران انواع مک بوک هم می توانند بسیاری از عملکردهای مورد نظرشان را با استفاده از کلیدهای میانبر انجام دهند. کلیدهای میانبر مک بوک، گزینه هایی هستند که به شما این امکان را می دهند تا برنامه و اپلیکیشن های مورد نظرتان را با سرعت بیشتری اجرا کنید.

همچنین گاهی تنها با گرفتن دو کلید به طور هم زمان، عملیات خاصی انجام می شود و دیگر لازم نیست با انجام تنظیمات چند مرحله ای و مراحل پیچیده تر، وقت خودتان را تلف کنید. در ادامه رایج ترین و پرکاربردترین دکمه های میانبر لپ تاپ اپل را به شما معرفی می کنیم و کاربرد هریک از آنها را بررسی می کنیم.

کاربردی ترین کلیدهای میانبر مک بوک

افرادی که سالهاست از مک استفاده می کنند، به خوبی می دانند که کدام کلیدها در این سیستم عامل، عملیات های مشخصی را با سرعت بیشتری انجام می دهند. اما کاربران ویندوز که عادت کرده اند مثلا با فشار دادن و کلید، یک فایل را حذف کنند، در ابتدای کار با مک دچار مشکل می شوند.

اما ما اینجاییم تا شما را به یک کاربر حرفه ای مک تبدیل کنیم. البته قبلا هم ترفندهای مخفی مک بوک را معرفی کرده ایم و می توانید از مطلب مرتبط با آن استفاده کنید. اما به عنوان بخشی از کاربردی ترین کلیدهای میانبر مک بوک، باید با موارد زیر آشنایی داشته باشید:

این مطلب را از دست ندهید   اتصال مانیتور خارجی به مک بوک اپل

1- کلیدهای Ctrl + Cmd

اگر می خواهید صفحه کلید نگارش emoji در کسری از ثانیه فعال شود، باید کلیدهای Ctrl + Cmd را هم زمان فشار دهید.

2- ترکیب Cmd + ~

با استفاده از ترکیب Cmd + ~ می توانید برنامه مربوط به پنجره ای که در آن هستید را هرطور که می خواهید تغییر دهید.

3- دکمه های Shift + Option

یکی از کلیدهای میانبر مک بوک که هنگام تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی کاربرد دارد، Shift + Option است. با استفاده از این کلیدها می توانید تنظیمات جزئی تری را برای حجم صدا فعال کنید. همچنین اگر هم زمان با تغییر صدا دکمه Shift را نگه دارید، صدای مک بوک مات و غیر فعال می شود.

4- ترکیب  Cmd + L

ترکیب دو کلید Cmd و حرف L به شما کمک می کند که از نوار مربوط به URL در مرورگر استفاده کنید.

5- کلیدهای ترکیبی  Cmd + Shift + 3

از ترکیب کلیدهای Cmd + Shift + 3 می توانید برای عکس گرفتن از نمایشگر استفاده کنید.

6- کلیدهای Cmd + Shift + 4

اگر خواستید از بخش خاصی از نمایشگر عکس بگیرید، کافی است کلیدهای Cmd + Shift + 4 را به صورت هم زمان نگه دارید.

7- دکمه های Cmd + Shift + 4 + Space

ترکیب کلید Cmd با دکمه های Shift + 4 + Space به شما این امکان را می دهد که تنها از یک پنجره خاص اسکرین بگیرید.

8- کلیدهای Cmd + Option + Shift + V

وقتی از ترکیب Cmd + Option + Shift + V استفاده می کنید، فایلی که کپی کرده اید دقیقا با همان فرمت پیست می شود. شبیه این عملیات در ویندوز هم وجود دارد.

9- دکمه های Option + Right-Click

ممکن است بخواهید برای یادداشت در مک، منوی اضافه ای را فعال کنید. در این صورت کلیدهای میانبر مک بوک به کمک شما می آیند؛ کافی است سه کلید Option + Right-Click را هم زمان باهم نگه دارید.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت فنی مک بوک MNYF2 آیفون

10- کلیدهای Cmd + Space

نگه داشتن دو کلید Cmd + Space به صورت هم زمان به شما این امکان را می دهد که در زمان کوتاه تری به نورافکن های صفحه نمایش دسترسی داشته باشید. یعنی لازم نیست وارد تنظیمات نه چندان ساده سیستم شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »