نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گرمای بیش از حد مک بوک چه اهمیتی دارد؟

گرمای بیش از حد مک بوک را یک موضوع بی اهمیت و سبک نشمارید. این داغی و گرمای غیر عادی و غیر معمولی می تواند نشانه وجود مشکلاتی در دستگاه باشد که بی توجهی به آن زمینه ساز اختلالات شدیدی خواهد شد. دلایل زیادی وجود دارند که می توانند باعث گرم شدن مک بوک ها شوند. فرقی ندارد که از iMac استفاده می کنید یا از مک بوک پرو، یا مک مینی.

همه این دستگاه ها اگر در معرض گرمای بیش از حد قرار گیرند، با مشکل مواجه خواهند شد. یادآوری این نکته لازم است که خود دستگاه هنگام کار کردن مقداری گرما تولید می کند، ولی اگر از محیط بیرون نیز به آن گرما داده شود یا درجه حرارت آن مدام بالا و پایین شود، خرابی های سختی را به بار خواهد آورد. در ادامه این بحث می خواهیم درباره این موضوع و راه حل های موجود آن بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری در اختیار قرار دهیم.

راه های شناسایی و مقابله با گرمای بیش از حد Mac Book

قبل از ورود به دلایل باید بدانید که برخی از قسمت های داخلی مک، به گرما حساسیت بیشتری دارد؛ مثلا کارت گرافیک. کارت های گرافیکی اگر در معرض گرما قرار بگیرند، به خوبی کار نمی کنند و امکان دارد تصاویر را با مکث یا مغشوش نشان دهند. بیشتر خرابی های هارد درایو و دیسک های نوری نیز به دلیل گرمای بیش از حد مک بوک هستند. اگر درجه حرارت مک بیش از حد شود، سرعت و کارایی آن پایین می آید و به صورت خودکار خاموش خواهد شد تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند.

این مطلب را از دست ندهید   برطرف کردن مشکلات روشن نشدن مک

مسیر محفظه ورود و خروج هوا را باز نگاه دارید

مک بوک ها نسبت به مشخصات سخت افزاری که دارند بسیار سبک و فشرده هستند. وجود فقط یک محفظه خروج هوای گرم از داخل مجموعه به بیرون، آن هم درست در پایین صفحه نمایش روی لولا می تواند در گرمای بیش از حد مک بوک موثر باشد. لذا همیشه دقت داشته باشید که این محفظه باز باشد و هیچ مانعی برای خروج هوای داخل وجود نداشته باشد.

برنامه هایی را که انرژی زیاد مصرف می کنند، شناسایی کنید

اگر برنامه ای را که انرژی زیادی از CPU می گیرد و باعث گرمای بیش از حد مک بوک می شود، شناسایی کنید، مشکل راحت تر حل خواهد شد. برای این منظور Activity Monitor را بررسی کنید. این ابزار را می توانید در Utilities پیدا کنید. تب اول آن Cpu است که به شما نشان می دهد برنامه هایی که باز و در حال اجرا هستند ، هرکدام چه میزان و چقدر انرژی از CPU را به خود اختصاص داده اند. برنامه هایی که حجم بالایی در این لیست دارند ؛ ببندید و از حافظه خارج کنید.

بررسی فن ها

در صورتی که موارد بالا در رفع گرمای بیش از حد مک بوک کارساز و کمک دهنده نباشد، بررسی کنید که آیا صدا یا هر مورد غیر عادی از فن ها می شنوید یا خیر؟ اگر مک بوک جدید در اختیار دارید می توانید از Apple Diagnostics استفاده کنید. بر روی Apple Menu رفته و Shut Down را انتخاب کنید. وقتی که به طور کامل سیستم خاموش شد، دکمه پاور را برای روشن شدن مجدد آن زده و به سرعت دکمه D را فشرده و تا زمانی که برنامه Diagnostics شروع به چک کردن سیستم کند، نگه دارید. در نهایت یک گزارش به شما داده می شود، اگر در این گزارش خطایی تشخیص داده شده باشد، با دقت آن را بخوانید و کد خطای مورد نظر و دستورالعمل های داده شده را در جایی یادداشت کنید. سپس بر روی Restart کلیک کرده تا به OS X بازگردید.

این مطلب را از دست ندهید   نکات کاربردی برای حرکت در مک بدون Trackpad
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »