نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه نصب مجدد macOS . هنگامی که رایانه شما با مشکل جدی روبرو می شود که روش های عیب یابی معمولی نمی توانند آن را برطرف کنند، می توانید برای حل آن یک نسخه جدید از macOS خود را نصب کنید. اگر می‌خواهید آخرین نسخه macOS را که قبلاً روی رایانه‌تان نصب شده است نصب کنید، کافیست هنگام راه‌اندازی مجدد مک، Command + R را فشار دهید تا کادر گفتگوی بازیابی macOS باز شود. اما وقتی میانبر Command + R کار نمی کند چه اتفاقی می افتد؟ این مقاله را دنبال نمایید.

نحوه نصب مجدد macOS

دلایل کار نکردن فرمان R در مک بوک

چند دلیل وجود دارد که چرا ترکیب Command + R ممکن است روی رایانه شما کار نکند، مانند:

  • عصر مک شما – اگر از مکی استفاده می‌کنید که هنوز از OS X Snow Leopard یا سیستم‌عامل قدیمی‌تر استفاده می‌کند، نسخه شما حالت بازیابی ندارد. این ویژگی با انتشار OS X Lion در سال 2011 معرفی شد تا به کاربران امکان تشخیص ویژگی های سخت افزاری و عیب یابی مشکلات رایج مک در هنگام راه اندازی را بدهد.
  • نسخه macOS – اگر نسخه macOS شما قدیمی‌تر از Sierra است، ممکن است گزینه‌های Recovery که دارید با گزینه‌هایی که نسخه‌های جدیدتر اجرا می‌کنند یکسان نباشد.
  • صفحه کلید معیوب – ممکن است کلیدهای حرف شما کار نکند.
  • پارتیشن بازیابی خراب – پارتیشن بازیابی شما ممکن است خراب یا حذف شده باشد.

قبل از اینکه در مورد نحوه دسترسی به حالت بازیابی زمانی که Command + R در مک بوک کار نمی کند صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا در مورد چیستی این حالت و عملکردهای آن صحبت کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر trackpad مک بوک

حالت بازیابی مک بوک

همه کاربران مک نمی دانند که Recovery Mode چیست و برای چیست. بسیاری از کاربران حتی از وجود این ویژگی اطلاعی ندارند. به بیان ساده، Recovery Mode یک پارتیشن اختصاصی روی هارد دیسک شما است که یک تصویر بازیابی و یک کپی از نصب کننده macOS شما را در خود جای داده است. این پارتیشن کاملا مستقل از سایر پارتیشن های روی دیسک شما است که حتی اگر هارد دیسک خود را پاک کنید، باز هم وجود دارد.

پارتیشن بازیابی در موارد شدید که ممکن است لازم باشد نسخه جدیدی از آخرین macOS یا OS X خود را مجدداً نصب کنید، مفید است. حتی اگر درایو خود را فرمت کنید و از ابتدا شروع کنید، این پارتیشن دست نخورده باقی می‌ماند و همچنان می‌توانید macOS خود را مجدداً نصب کنید. یک پشتیبان گیری از Time Machine یا تعمیر دیسک خود از طریق Recovery Mode.

حالت بازیابی عیب‌یابی را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید فشار دادن دو کلید است: Command + R. اما قبل از ادامه راه‌حل‌های زیر، مطمئن شوید که از تمام فایل‌های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید و مک خود را با استفاده از یک برنامه بهینه کنید. مانند [sc name=”outbyte-macrepair”].

بررسی کار کردن پارتیشن بازیابی

اولین چیزی که باید رد کنید این است که آیا واقعاً یک پارتیشن بازیابی دارید و آیا خوب کار می کند یا خیر.

برای بوت شدن در Recovery Drive خود، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • مک خود را با کلیک بر روی منوی Apple و انتخاب Shut Down خاموش کنید.
  • هنگامی که کامپیوتر خاموش شد، Command + R را نگه دارید و سپس دکمه پاور را فشار دهید.
  • تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود، کلیدهای Command + R را نگه دارید. کلیدها را رها کنید و منتظر بمانید تا فرآیند راه اندازی کامل شود. این ممکن است بیشتر از فرآیند بوت آپ معمول شما طول بکشد، اما نگران نباشید زیرا فقط موارد را از پارتیشن بازیابی شما بارگیری می کند.
  • وقتی پنجره macOS Utilities یا OS X Utilities را برای Mac های قدیمی می بینید، به این معنی است که پارتیشن بازیابی شما کار می کند.
این مطلب را از دست ندهید   4 روش رفع هنگی مک بوک پرو

اما اگر مک شما در پنجره ورود به سیستم معمولی بوت شود یا فقط یک صفحه خالی بارگیری کند، پس پارتیشن بازیابی ندارید. همچنین می‌توانید از ترمینال برای تأیید اینکه آیا پارتیشن بازیابی دارید با دنبال کردن مراحل زیر استفاده کنید:

  • ترمینال را از طریق پوشه Utilities یا جستجوی Spotlight راه اندازی کنید.
  • در لیست diskutil تایپ کنید. با این کار لیستی از تمام حجم ها و پارتیشن ها در مک شما نشان داده می شود.

به دنبال درایو با Boot Recovery HD در نام خود بگردید زیرا این پارتیشن بازیابی شما است. اگر آن را در لیست می بینید، اما به دلایلی نمی توانید در آن بوت شوید، ممکن است درایو خراب شده باشد. اگر در لیست نیست، درایو ممکن است حذف شده باشد یا از ابتدا آن را نداشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه حذف نصب Dropbox از مک

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »