نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه سیاه مک در هنگام بوت. به ندرت پیش می‌آید که رایانه‌های مک با مشکل مواجه شوند، زیرا آنها به دلیل سخت‌افزار و نرم‌افزار قابل اعتماد خود شناخته می‌شوند. با این حال، آنها هنوز ماشین هایی هستند که عملکرد آنها می تواند تحت تأثیر تعدادی از عوامل مرتبط به هم قرار گیرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است یک کاربر مک در یک نقطه با آن مواجه شود، مشکل صفحه سیاه هنگام بوت شدن سیستم است. اگرچه اغلب به عنوان یک مشکل مرتبط با سخت افزار اشتباه می شود، صفحه سیاه در مک معمولاً به دلیل مشکلات نرم افزاری ایجاد می شود. خوشبختانه این خطا از طریق چندین روش عیب یابی قابل حل است که مراحل آن را در این مقاله با شما در میان می گذاریم.

صفحه سیاه مک در هنگام بوت

علت صفحه سیاه مک در هنگام بوت

این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما معمولاً این مشکل در به‌روزرسانی یا ارتقای سیستم ایجاد می‌شود. برخی از کاربران همچنین هنگام راه اندازی مجدد مک خود از حالت خواب یا حالت آماده به کار، از سیاه شدن صفحه نمایش شکایت دارند. اما گاهی اوقات به نظر می رسد که خطای صفحه سیاه به طور غیرمنتظره و بدون دلیل ظاهری رخ می دهد.

قبل از شروع رفع خطاهای صفحه سیاه

قبل از امتحان کردن راه حل های مختلف برای خطای صفحه سیاه مک، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • به دلایل احتمالی که فکر می کنید می تواند منجر به مشکل صفحه نمایش سیاه شده باشد، توجه داشته باشید. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید هنگام تلاش برای حل مشکل از کجا شروع کنید. آیا مک شما اخیراً به‌روزرسانی شده است؟ آیا در حالی که شما کار فشرده ای انجام می دادید به حالت خواب عمیق رفت؟
  • هنگامی که مک خود را روشن می کنید و صفحه سیاه از شما استقبال می کند، با این وجود رمز عبور خود را وارد کنید. برخی از کاربران گزارش می دهند که انجام این کار به آنها امکان می دهد از صفحه سیاه عبور کنند.
این مطلب را از دست ندهید   مشکلات بارگیری صفحه مک

راه حل های آسان

قبل از اینکه به اصلاحات فنی بیشتری بپردازیم، در اینجا موارد اساسی وجود دارد که اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، ممکن است کارساز باشند.

مطمئن شوید که Mac شما روشن است – قبل از هر اقدام دیگری باید مشکلات مربوط به برق را رد کنید. اگر دکمه پاور را فشار داده اید و صدایی از رایانه شما نمی آید، ممکن است مشکل برق باشد. پریز، آداپتور برق متناوب و کابل ها را بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از آنها آسیب دیده است.

روشنایی نمایشگر را تنظیم کنید – ممکن است به سادگی کلیدهای روشنایی را به طور تصادفی فشار داده باشید – یا چه کسی می داند، شاید گربه شما این کار را کرده است؟ F1 و F2 را فشار دهید تا ببینید آیا صفحه نمایش روشن می شود یا خیر.

لوازم جانبی و لوازم جانبی را جدا کنید – سعی کنید دستگاه های خارجی مانند درایوهای USB و چاپگرها را از لپ تاپ iMac یا Mac خود جدا یا جدا کنید. گاهی اوقات، این دستگاه ها گفتگوی خود را شروع می کنند که ممکن است با تنظیمات نمایشگر رایانه شما تداخل داشته باشد.

بطرف کردن صفحه سیاه در مک بوک ایر یا مک بوک پرو

اگر از لپ‌تاپ یا نوت‌بوک مک با باتری داخلی استفاده می‌کنید و پس از خروج از حالت خواب، صفحه سیاهی را نشان می‌دهد، سعی کنید درب آن را ببندید، دوباره آن را باز کنید و سپس چند کلید روی صفحه‌کلید را فشار دهید. اگر اتفاقی نیفتاد، سعی کنید راه اندازی مجدد نیرو را انجام دهید:

  • کلید پاور را به مدت 6 ثانیه نگه دارید.
  • منتظر بمانید تا مک خاموش شود – اگر دیگر صدایی از آن نمی شنوید، متوجه می شوید که این کار را انجام می دهد – سپس، دوباره روشن/روشن را فشار دهید.
این مطلب را از دست ندهید   علت سیاه شده صفحه مک بوک

اگر کمکی نکرد، ممکن است لازم باشد کنترل کننده مدیریت سیستم (SMC) را بازنشانی کنید. با انجام این کار، از مشکلات مربوط به مدیریت برق، از مشکلات فن و گرما گرفته تا خطاهای خواب و نمایش رهایی خواهید یافت. در اینجا نحوه انجام این تنظیم مجدد آورده شده است:

  • مک خود را خاموش کنید، آداپتور برق (MagSafe) را وصل کنید، سپس آن را مستقیماً به پریز برق وصل کنید.
  • Shift، Control، Option و Power را همزمان فشار دهید. چند ثانیه نگه دارید.
  • کلیدها را همزمان رها کنید.
  • مک خود را روشن کنید و اجازه دهید همانطور که به طور معمول بوت می شود.

کلید Sequence برای رفع مشکل صفحه نمایش سیاه مک

اگر راه‌حل‌های بالا همچنان مشکل را حل نکردند، می‌توانید این دنباله فشار کلید را در زیر امتحان کنید. چه دسکتاپ مک یا نوت بوک داشته باشید، امیدواریم این کار به شما کمک کند تا از صفحه سیاه عبور کنید. فقط این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه پاور را یک بار فشار دهید. یک کادر محاوره ای ظاهر می شود، اگرچه به دلیل صفحه سیاه آن را به وضوح نمی بینید.
  • دکمه S را فشار دهید، میانبر برای خواباندن مک.
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا مک به اجبار خاموش شود.
  • قبل از روشن کردن مجدد مک، حدود 15 ثانیه صبر کنید.

امتحان یک PRAM Reset

تنظیم مجدد پارامتر RAM (PRAM) راه حلی شبیه به تنظیم مجدد SMC است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • مک را روشن کنید و به محض شنیدن صدای شروع، کلیدهای Command، Option، P و R را با هم نگه دارید.
  • وقتی دوباره زنگ راه‌اندازی یا بوت را می‌شنوید، به این معنی است که PRAM ریست شده است. منتظر بمانید تا مک مانند همیشه بوت شود.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش راه اندازی پیاپی مک

پیشنهاد مطالعه: عیب یابی Mac Crashes و Freezes

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »