نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک

همانگونه که می‌دانید غالب محصولات هوشمند اپل از جمله مک بوک و … دارای جی پی اس هایی جهت تشخیص موقعیت مکانی دستگاه هستند. تعبیه چنین قابلیتی در دستگاه‌های هوشمند غالباً بدین منظور صورت گرفته که کاربر در صورت گم شدن هر یک از این دستگاه‌ها، امکان ردیابی و پیدا کردن آن‌ها را داشته باشد. ضمن آنکه کاربران می‌توانند از طریق همین قابلیت از اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی نیز استفاده کنند.

با این وجود برخی از کاربران تمایل چندانی به فعال بودن موقعیت مکانی مک بوک خویش ندارد. این عدم تمایل گاه به دلیل مسائل امنیتی و گاه به دلایل شخصی نظیر ترس از فاش شدن اطلاعات و نقض حریم شخصی اتفاق می‌افتد. خوشبختانه خاموش کردن موقعیت مکانی در این دستگاه‌ها کار چندان پیچیده‌ای نیست و با اِعمال اندک تغییراتی در تنظیمات هر دستگاه قابل انجام است.

در این مقاله برآنیم تا شیوه خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر شما نیز از کاربران مک بوک های اپل هستید و به هر دلیل از فعال بودن این قابلیت در دستگاه خود ناراضی هستید می‌توانید با پیاده‌سازی تنظیمات ارائه شده در بخش زیر جهت خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک خود اقدام نمایید.

پیش از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک به این نکته توجه کنید:

پیش از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک به این نکته توجه داشته باشید که در صورت اقدام به این کار، امکان ردیابی و پیدا کردن دستگاه در صورت گم شدن وجود ندارد. مگر آنکه این قابلیت در آینده مجدداً فعال شود. بنابراین اگر در وضعیتی هستید که حدس می‌زنید احتمال گم شدن مک بوک شما بالا باشد بهتر است از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک خودداری نمایید. مگر آنکه در وضعیتی باشید که به دلایل شخصی قصد غیرفعال کردن لوکیشن دستگاه را داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   مشاهده رمز عبور Wi-Fi در مک با استفاده از Keychain Access

موقعیت مکانی مک بوک

خاموش کردن لوکیشن مک بوک کار نسبتاً ساده‌ای است و با اندک تغییراتی در تنظیمات دستگاه قابل اِعمال است. جهت این کار کافی است تا دستورالعمل ارائه شده در بخش زیر را دنبال نمایید. (در صورتی که پس از خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک، از این کار پشیمان شدید می‌توانید همین دستورالعمل ارائه شده در بخش زیر را دنبال کنید. با این تفاوت که در مرحله آخر می‌بایست تیک مربوط به موقعیت مکانی را فعال کنید).

منوی مک از بالا، سمت چپ را باز کنید و به تنظیمات اصلی مک او اس یا همان System Preferences بروید.

در قسمت تنظیمات اصلی، به زیر شاخه Security & Privacy بروید.

در پنجره جدیدی که باز می‌شود، نوار Privacy را باز نمایید.

از منوی سمت چپ، گزینه Location Services را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.

برروی گزینه Unlock کلیک کنید و سپس پسورد دستگاه را باز کنید.

در مرحله پایانی جهت خاموش کردن موقعیت مکانی مک بوک، تیک موجود در روبروی عبارت Enable Location Services را بردارید تا لوکیشن مک بوک شما غیرفعال گردد و در جایی ثبت نشود.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »