نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 آبخوردگی مک بوک اپل / اگر به طور تصادفی نوشیدنی را روی مک بوک براق بریزید. با اقدام سریع و پیروی از توصیه‌های این مقاله، ممکن است بتوانید مک‌بوک آسیب‌دیده در اثر آب را تعمیر کنید، یا حداقل لپ‌تاپ خود را نجات دهید، حتی اگر این کار فقط آسیب را محدود می‌کند تا تعمیرات اجتناب‌ناپذیر آنقدر گران نباشد.

شما فقط روی مک بوک خود آب ریخته اید

آب و برق هرگز ترکیب خوبی نیستند و حتی می توانند خطرناک باشند. اگر مک بوک شما در حال حاضر به منبع برق متصل است، باید فورا آن را از برق جدا کنید. اگرچه وسوسه انگیز است که خودتان مک بوک آسیب دیده را تعمیر کنید، لپ تاپ خود را روشن نکنید، آن را بوت نکنید یا آن را به هیچ منبع برق وصل نکنید در حالی که هنوز خیس است.

اگر فقط کمی آب را مستقیماً روی صفحه کلید پاشیدید، ممکن است خوش شانس باشید. صفحه‌کلید داخلی مک‌بوک دارای مکانیزمی است که به سمت راست هوا می‌رود که باید از پخش شدن (مقدار کمی) آب به اجزای مهم جلوگیری کند. شما همچنان باید صفحه کلید خود را تعویض کنید و شاید مک بوک خود را برای سرویس ببرید، اما ممکن است از یک گلوله طفره رفته باشید.

با این حال، حتی اگر صفحه‌کلید را به آرامی پاشیده باشید، هنوز باید سریعاً برای حل مشکل قبل از گسترش آن اقدام کنید، در غیر این صورت ممکن است دستگاه خود را به طور کلی از دست بدهید.

 آبخوردگی مک بوک اپل

در حال حاضر چه باید کرد

این آخرین یادآوری شماست که تعامل با مک‌بوک مرطوبی که هنوز به هر نوع منبع انرژی متصل است، ایمن نیست.

باتری را بردارید و هر وسیله جانبی را از برق بکشید

اگر می توانید باتری را جدا کنید، این نیز ایده خوبی است. همچنین باید هر وسیله جانبی که به مک بوک شما متصل است، مانند چاپگر، دوربین، اسکنر یا ماوس سیمی را جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   قسمت اطلاع رسانی ویندوز 10

لپ تاپ خود را خاموش کنید زمانی برای نگرانی در مورد از دست دادن کار ذخیره نشده وجود ندارد، بنابراین دکمه پاور مک بوک خود را فشار داده و نگه دارید. اگر چیزی غیر رسانا در دست دارید، مانند مداد، ممکن است بخواهید از آن برای فشار دادن دکمه پاور استفاده کنید. شما نمی خواهید در معرض یک شوک بد باشید!

مک بوک خود را در حالت چادری قرار دهید تا تخلیه شود. این کار آب را به داخل صفحه کلید و از اجزای اصلی مک بوک شما دور می کند.

مک بوک خود را با دقت پاک کنید

اگر قسمت بیرونی مک بوک شما به وضوح خیس است، ممکن است پاک کردن آن با یک پارچه تمیز و خشک کمک کند. همچنین می‌توانید هر دریچه یا دریچه‌ای را با استفاده از ابزاری غیر رسانا مانند سواب پنبه‌ای خشک کنید.

48 ساعت صبر کنید

این مرحله ممکن است دردناک باشد، اما قرار دادن مک بوک خود در حالت چادر برای چند روز، تأثیر هرگونه آسیب احتمالی آب را کاهش می دهد. در حالی که وسوسه انگیز است که مک بوک خود را دوباره روشن کنید تا آسیب را ارزیابی کنید، این می تواند منجر به انتقال جریان از طریق اجزای مرطوب شود. این ممکن است آسیب بیشتری به مک بوک شما وارد کند. مک خود را تا زمانی که ممکن است رها کنید تا مایع فرصتی برای تخلیه کامل داشته باشد.

هر چه بتوانید مک بوک خود را بیشتر بنشینید، بهتر است، اما 48 ساعت حداقل مطلق است. برای کمک به فرآیند خشک کردن، ممکن است بخواهید مک بوک خود را در مکانی گرم، مانند کمد هواکش یا نزدیک منبع گرما، مانند رادیاتور قرار دهید. اگر صاحب یک فن هستید، نزدیک‌تر کردن آن به لپ‌تاپ کمک می‌کند، زیرا افزایش جریان هوا می‌تواند باعث تبخیر هر مایع باقی‌مانده شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض سنسور بسته شدن

مک بوک خود را تست کنید

هنگامی که مک بوک شما کاملاً خشک شد، نوبت به لحظه حقیقت رسیده است! سعی کنید مک بوک خود را دوباره روشن کنید و ببینید کار می کند یا خیر. اگر روشن شد، ترک پد، همه کلیدها، اتصال به اینترنت و بلوتوث، به علاوه هر ویژگی دیگری را که به طور منظم استفاده می کنید، آزمایش کنید. انگشتان دست از هم عبور کردند که فکر سریع شما مک بوک شما را نجات داده است – یا حداقل آسیب را محدود کرده است!

مک بوک خود را تمیز کنید

اگر موفق به بازیابی مک بوک خود شده اید، اکنون زمان مناسبی برای تمیز کردن آن است. این امر به ویژه در صورتی مهم است که نوشیدنی ریخته شده چیزی غیر از آب باشد. به عنوان مثال، نوشابه باعث چسبندگی جدی مک بوک شما می شود و باقی مانده نوشابه ممکن است به مرور زمان به مک بوک شما آسیب برساند. یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک برای تمیز کردن بدنه بیرونی مک بوک شما عالی است. همچنین ممکن است بخواهید دریچه ها و دریچه های مک بوک خود را با استفاده از یک ابزار نارسانا مانند یک سواب پنبه ای یا خلال دندان چوبی به دقت تمیز کنید.

چه کاری را نباید انجام داد

اکنون که مراحلی را بررسی کرده‌ایم که می‌توانند به شما در محدود کردن آسیب‌های ناشی از آب کمک کنند، بیایید به برخی از کارهایی که قطعاً نباید انجام دهید که ممکن است هر گونه شانسی را که برای تعمیر مک‌بوک آسیب‌دیده در اثر آب دارید، از بین ببریم، نگاهی بیاندازیم.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه نمایش LCD MacBook Pro 15

مک بوک خود را دوباره روشن نکنید

به احتمال زیاد در حالت وحشت هستید و ناامید هستید که بفهمید آیا مک بوک شما نان تست است یا خیر. با این حال، تلاش برای روشن شدن خیلی زود بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. الکتریسیته می تواند آسیب بیشتری وارد کند و حتی ممکن است خطرناک باشد. این آسان نیست، اما بسیار مهم است که از وسوسه روشن کردن مک بوک خود تا زمانی که کاملاً خشک نشده است اجتناب کنید.

مک بوک خود را تکان ندهید

ممکن است ناامید شده باشید، اما تکان دادن لپ تاپ فقط مایع را در اطراف پخش می کند. حتی ممکن است آب را وارد قسمت های ظریف تری از مک بوک شما کند و باعث خوردگی و آسیب بیشتر شود.

سشوار را فراموش کنید

اگرچه ممکن است این روشی عالی برای تسریع فرآیند خشک کردن به نظر برسد، اما در واقع تاثیر واقعی کمی دارد و گرمای مستقیم حتی ممکن است به اجزای حساس مک بوک شما آسیب برساند.

استفاده از برنج را نادیده بگیرید

یک فرض عمومی وجود دارد که برنج رطوبت را از دستگاه ها جذب می کند. در حالی که این ممکن است برای گوشی شما کارساز باشد، اما استفاده از پوشش برنج روی مک بوک شما رطوبت را از اجزای اصلی مانند باتری و برد مدار خارج نمی کند. اگر تعمیر مک بوک غرق آب به همین راحتی بود!

سیاه شدن صفحه نمایش مک بوک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »