نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه اندازی مجدد مک. اگر مک شما هنگ کرده است و به طور کامل پاسخ نمی دهد، تنها راه حل آن استفاده از خاموش کردن اجباری یا راه اندازی مجدد اجباری است. روش‌های خاموش کردن اجباری یا راه‌اندازی مجدد مک دقیقاً برای مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر، آی‌مک، مک مینی یا هر نوع مک دیگری، خواه از سیلیکون اپل یا تراشه‌ی اینتل استفاده کند، یکسان است. در اینجا سه ​​روش مختلف برای انجام آن وجود دارد.

راه اندازی مجدد مک

نگه داشتن دکمه پاور و راه اندازی مجدد مک

هر مک یک دکمه پاور دارد. در لپ تاپ – مانند مک بوک پرو یا مک بوک ایر – معمولاً آن را در سمت راست بالای صفحه کلید یا نوار لمسی خود پیدا می کنید. ممکن است یک نماد پاور یا یک نماد خروج روی آن داشته باشد یا ممکن است یک حسگر Touch ID خالی باشد.

در iMac، دکمه پاور را در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش خواهید دید. اگر به پشت iMac خود نگاه می کنید، در سمت راست پایین قرار دارد. در مک مینی، این یک دکمه کوچک در پشت است.

برای خاموش کردن اجباری مک، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه سیاه شود. این ممکن است 10 ثانیه یا بیشتر طول بکشد. فقط دکمه را نگه دارید پس از خاموش شدن مک، چند لحظه صبر کنید تا خنک شود، سپس دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا دوباره راه اندازی شود. اگر هنگام شروع کار صفحه نمایش سیاه بود، دکمه پاور را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

این مطلب را از دست ندهید   اشتراک گذاری اینترنت مک بوک در آیفون

استفاده از میانبر صفحه کلید

دو میانبر صفحه کلید وجود دارد که می توانید برای خاموش کردن مک از آن استفاده کنید: میانبر اول سعی می کند ابتدا برنامه ها را به طور ایمن ببندد، در حالی که دومی مک شما را مجبور می کند بدون بستن چیزی خاموش شود. به همین دلیل، بهتر است ابتدا میانبر اول را امتحان کنید.

برای خاموش کردن ایمن مک، Control + Option + Cmd + Power را فشار دهید. دکمه پاور را نگه ندارید وگرنه مک خود را به اجبار خاموش خواهید کرد. در عوض آن را با دکمه های دیگر فشار دهید.

اگر مک شما نتواند با خیال راحت همه برنامه ها را ببندد، این میانبر ممکن است کار نکند، در این صورت باید مک خود را مجبور به خاموش کردن آن کنید. برای انجام این کار Control + Cmd + Power (بدون Option) را فشار دهید. این بار باید کلیدها را برای چند ثانیه نگه دارید تا مک شما خاموش شود.

خالی کردن باتری

حتی زمانی که مک شما هنگ کرده است، معمولاً می توانید آن را با استفاده از یکی از دو روش بالا مجبور به خاموش کردن آن کنید. با این حال، شرایط نادری وجود دارد که آنها نیز کار نمی کنند.

اگر اینطور است، بهترین روش بعدی حذف منبع تغذیه یا تخلیه باتری است. باز هم، مهم است بدانید که خاموش کردن مک خود از این طریق به طور بالقوه آسیب زا است. ممکن است داده های ذخیره نشده را از دست بدهید یا بدتر از آن، ممکن است فایل های خراب روی هارد دیسک خود ایجاد کنید که منجر به مشکلات بزرگتری در مک شما می شود. شما باید منبع تغذیه را از مک خود به عنوان آخرین راه حل حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض قطعات سخت افزاری لپ تاپ اپل

اگر مک بوک، مک بوک ایر یا مک بوک پرو دارید، کابل برق را از برق بکشید و منتظر بمانید تا باتری تمام شود. بسته به سلامت باتری، ممکن است لازم باشد یک شبه منتظر بمانید تا این اتفاق بیفتد. اما در نهایت مک شما خاموش می شود. وقتی این کار را کرد، آن را دوباره شارژ کنید و روشن کنید.

در مدل‌های قدیمی‌تر مک‌بوک، می‌توانید باتری را از پایین رایانه جدا کنید. این یک راه سریعتر برای وادار کردن مک بوک شما به خاموش کردن است.

اگر iMac، Mac mini، Mac Studio یا هر Mac دسکتاپ دیگری دارید، به سادگی کابل برق را از پشت کامپیوتر جدا کنید. چند لحظه صبر کنید تا مک شما خنک شود، سپس کابل برق را دوباره وصل کرده و دوباره روشن کنید.

در صورت روشن نشدن دوباره مک

در بیشتر مواقع، مک فریز شده شما پس از اینکه مجبور به خاموش یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، دوباره به‌طور عادی بوت می‌شود. هر برنامه‌ای که کار نمی‌کند باید بدون مشکل اجرا شود و می‌توانید پروژه‌های مهمی را که روی آن کار می‌کردید ادامه دهید.

با این اوصاف، اگر یک مشکل اساسی در وهله اول باعث هنگ زدن آن شود، ممکن است مک شما از راه اندازی مجدد خودداری کند. مشکلات احتمالی از نرم افزار قدیمی گرفته تا هارد دیسک های معیوب متغیر است. خوشبختانه، شما می توانید بسیاری از این موارد را خودتان اصلاح کنید.

پیشنهاد مطالعه: بیدار کردن مک خود از یک خواب طولانی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »