نمایندگی تعمیر لپ تاپ اپل

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر لپ تاپ اپل

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اتصال همیشگی مک بوک به برق / مانند هر لپ تاپ دیگری، مک بوک شما برای عملکرد بهینه هنگام استفاده باید به برق وصل باشد. آیا بد است که مک بوک را همیشه به برق متصل کنید؟ خلاصه نه اما پاسخ پیچیده تر از این است. در این راهنمای کوتاه، همه چیزهایی را که باید در مورد این موضوع بدانید، مرور خواهم کرد. از طریق یک سری نکات داخلی، متوجه خواهید شد که چرا مشکلی ندارد.

چه اتفاقی می افتد اگر مک بوک خود را همیشه به برق وصل بگذارید؟

یکی از بزرگترین ترس های کاربران مک بوک آسیب رساندن به این دستگاه گرانبها است. مک بوک ها برای کار بسیار عالی هستند، به همین دلیل است که ما تمایل داریم آنها را روی میز خود وصل کنیم.

و اگر شما هم مانند من هستید، احتمالاً از خود می پرسید که اگر مک بوک پرو خود را همیشه به برق وصل کنید، چه اتفاقی می افتد.

در طول سال‌ها، من با تئوری‌های زیادی در مورد اینکه چه اتفاقی برای لپ‌تاپ‌ها می‌افتد، به طور کلی، وقتی آنها را همیشه به برق وصل می‌کنید، برخورد کرده‌ام. یکی از رایج ترین تئوری ها این است که باتری آسیب می بیند.

دلیل اینکه مردم این را می گویند این است که این کاری است که گوشی های هوشمند ما انجام می دهند. هرچه بیشتر گوشی هوشمند خود را شارژ کنید و زمان بیشتری بگذرد، باتری کارایی خود را از دست می دهد. اما باتری لپ تاپ و باتری گوشی هوشمند دو چیز متفاوت هستند.

اتصال همیشگی مک بوک به برق

اپل باتری های خود را از لیتیوم پلیمر می سازد. آنها باتری ها را طوری طراحی می کنند که وقتی باتری به ظرفیت 100٪ رسید، بیش از حد شارژ نشوند. اما آیا اتصال آن به برق به هیچ وجه به باتری آسیب می رساند؟

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ریست کردن اطلاعات

من متوجه شده ام که بهترین محدوده باتری بین 30٪ تا 80٪ پر است. همچنین متوجه شده ام که این ایده خوبی است که اجازه دهید مک بوک هر چند وقت یکبار از باتری استفاده کند. نکته این است که وقتی باتری به ظرفیت 100٪ می رسد، مک بوک در واقع از آن استفاده نمی کند.

بنابراین وقتی مک‌بوک خود را همیشه به برق متصل می‌کنید، باتری به طور طبیعی مستهلک می‌شود، زیرا مک‌بوک سریع‌تر داغ می‌شود و در اثر شارژ کامل دچار فرسودگی می‌شود. هر بار که مک بوک خود را شارژ می کنید، انرژی بیشتری اضافه می کنید و به نوبه خود، گرمای بیشتری (منبع) تولید می کنید.

این به خصوص زمانی که برنامه های با تقاضای بالاتری را اجرا می کنید بیشتر است. هدف شما باید حفظ عمر باتری تا جایی که می توانید باشد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

راه هایی برای حفظ باتری مک بوک

باتری‌های مک‌بوک در طول سال‌ها راه طولانی را پیموده‌اند. شارژ کامل و شارژ شدن آن به بدی گذشته نیست. اما این بدان معنا نیست که باید لپ تاپ را همیشه به برق وصل نگه دارید. در زیر بهترین روش‌هایی است که برای اطمینان از دوام باتری مک‌بوک پروم استفاده می‌کنم.

مطمئن شوید که مک بوک شما بیش از حد گرم نمی شود

من متوجه شده ام که رایج ترین دلیل خراب شدن باتری مک بوک به دلیل داغ شدن بیش از حد است. به خاطر داشته باشید که برای گرم کردن بیش از حد باتری، باید دمای آن بالاتر از 95 درجه فارنهایت یا 35 درجه سانتیگراد باشد. چند راه برای گرم شدن بیش از حد باتری وجود دارد و اگر این مقاله را به دقت دنبال کرده اید، یکی از این راه ها این است که آن را به برق متصل نگه دارید با این گفته، در اینجا کاری است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید باتری شما بیش از حد گرم نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات تاچ پد لپ تاپ

هنگام استفاده از برنامه های پر تقاضا شارژ نکنید.

برخی از برنامه های در حال اجرا بر روی مک بوک می توانند باعث داغ شدن بیش از حد آن شوند. همانطور که قبلاً گفته‌ام، برنامه‌های با نیاز به CPU مانند نرم‌افزار ویرایش ویدیو و تصویر که از هسته‌ها و رشته‌های بیشتری از CPU استفاده می‌کنند، باعث تولید گرمای بیشتری می‌شوند. بنابراین، اگر از آن برنامه‌ها استفاده می‌کنید، اگر ظرفیت باتری کافی دارید، مطمئن شوید که شارژر را بردارید.

از دمای بالای اتاق خودداری کنید.

اگرچه اپل جدیدترین مک‌بوک ایر و پرو را به گونه‌ای طراحی می‌کند که با محدودیت‌های دمایی مختلف راحت باشد، استفاده از آن در گرمای شدید باعث می‌شود دما حتی بیشتر شود. تصویر زیر منطقه راحتی مک بوک را نشان می دهد.

سیستم عامل را به روز کنید

یکی دیگر از راه‌های حفظ عمر باتری مک‌بوک، انجام کاری است که همیشه انجام می‌دهم – به‌روزرسانی به آخرین نسخه. اپل دوست دارد این پیشرفت های کوچک اما بسیار موثر را به دستگاه های خود اضافه کند.

آنها به صورت به روز رسانی سیستم عامل هستند و می توانند تفاوت های زیادی ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک به‌روزرسانی سیستم‌عامل ممکن است به موضوعی که در حال حاضر درباره آن بحث می‌کنیم مربوط باشد. به روز رسانی می تواند شکل جدیدی از بهبود صرفه جویی در انرژی باشد که چرخه باتری را حتی بیشتر بهبود می بخشد.

یکی از راه‌های بررسی اینکه آیا مک‌بوک شما نیاز به به‌روزرسانی دارد یا نه این است که به «System Preferences» > «Software Update» بروید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه مخفی کردن فایل ها، پوشه ها و آیکون های دسکتاپ در مک

با تنظیمات باتری مخلوط شوید

یکی از دلایلی که من مک بوک را دوست دارم این است که اپل بهینه سازی هر تنظیماتی را برای شما آسان می کند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به «System Preferences» > «Battery» بروید. در اینجا انواع تنظیمات را پیدا خواهید کرد که می توانید با آنها ترکیب شوید. موردی که به دنبال آن هستید «شارژ باتری بهینه شده» است. با تیک زدن آن، مطمئن می شوید که سیستم عامل به طور موثر عمر باتری را مدیریت می کند.

یکی دیگر از تنظیماتی که باید روی آن قرار دهید «مدیریت طول عمر باتری» است. برای دسترسی به این تنظیمات، روی دکمه «سلامت باتری» کلیک کنید.

در اینجا، همچنین می توانید بدانید که آیا باتری به درستی کار می کند یا خیر. در این صفحه، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد – “Normal” و “Service Recommended”.

اگر مورد دوم نشان داده شد، به این معنی است که مک بوک شما به شما می گوید که باید باتری را با یک باتری جدید تعویض کنید.

مشکلات صفحه ‌کلید مک‌بوک و صفحه‌نمایش

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

حذف عکس ها از مک بوک

نحوه حذف عکس ها از مک بوک

حذف عکس ها از مک بوک. عکس‌ها بسیار مهم هستند زیرا حاوی خاطرات ارزشمندی هستند، اما عکس‌ها برای بسیاری از کارهای جزئی نیز استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب »